Mickidod Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) Hva skjer viss jeg stiller på sidevekslingfil...har nå 766.. så hviss jeg stiller den på 1000 mb hva skjer da? Min data maskin, Høyre klikk, avansert , Ytelse Endre,,,,der er det jeg holler på... Endret 15. juli 2004 av Mickidod Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) DA har Windows adgang til og bruke 1000Mb av harddisken som midlertidig lagringsplass fra minnet i stedet for 766. Sidelagringsfila brukes dersom man holder på med mange programmer på samme tid som krever mer minne enn det du har fysisk (ram). DA vil den lagre de dataene som er minst i bruk og legge dem på harddisk og hente dem tilbake til minne når det er bruk for dataene. Dette kalles "swapping" (bytting) og derfor kaller man sidevekslingsfila for swap file eller virtuelt minne.. Dette er en litt forenklet utgave om hva som skjer. Endret 15. juli 2004 av Lugmeister Lenke til kommentar
notalive Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) så det blir som en ekstra ram-brikke? er ikke skker på det å hvis det stemmer kan det jo lønne seg å "lage" det... kanskje? - notalive Endret 15. juli 2004 av notalive Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Det er derfor det er de dataene som er minst i bruk som blir lagt på disk, alternativet istedet for å lagre dem på disk er og forkaste alle de dataene i stedet for. Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Det blir som en _treig_ ekstra rambrikke. Spiller ingen rolla hva du er sikker på, for det er det det er. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) In storage, a pagefile is a reserved portion of a hard disk that is used as an extension of random access memory (RAM) for data in RAM that hasn't been used recently. A pagefile can be read from the hard disk as one contiguous chunk of data and thus faster than re-reading data from many different original locations. Windows NT administrators or users can reset the system-provided default size value of the pagefile to meet their particular needs. Edit: Fjerna det nederste da det stamma fra NT sine dager. Jeg kjører med 1536-3072 som Windows har satt opp automatisk til meg og har 1024Mb ram. How big should my Pagefile be? To have Windows choose the best paging file size, click System managed size. The recommended minimum size is equivalent to 1.5 times the amount of RAM on your system, and 3 times that figure for the maximum size. Example, if you have 256 MB of RAM, the minimum size would be 384, the maximum size would be 1152. For best performance, do not set the initial size to less than the minimum recommended size under Total paging file size for all drives. The recommended size is equivalent to 1.5 times the amount of RAM on your system. Usually, you should leave the paging file at its recommended size, although you might increase its size if you routinely use programs that require a lot of memory. To delete a paging file, set both initial size and maximum size to zero, or click No paging file. Microsoft strongly recommends that you do not disable or delete the paging file. To determine your preferred pagefile size you should monitor your system and see how much RAM and virtual memory it uses. Do a baseline monitoring for a week or so (you can skip the baseline or shorten its duration if you know exactly how much pagefile you need) and see what was the largest amount of memory your system ever used. If you see it never gets close to the maximum amount of RAM you have installed – don't worry. Your pagefile is virtually left untouched (not exactly correct, because the system uses the pagefile for some internal operations and it should keep it at around 5%-10% usage on normal systems). If, on the other hand, you see your system uses more memory than it physically has, this means it uses some pagefile. How much pagefile does your system use? You should first find out how much memory you're using, and how much of it is on your disk. Endret 15. juli 2004 av Lugmeister Lenke til kommentar
Mickidod Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 takk for deres svar..men hva synes dere jeg burde ha...jeg pleier å ha ca 5 -6 pogrammer ....så hva burde jeg ha? Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Står i innlegget mitt over at det anbefalte er minimum 1,5*ram du har og maks 3*ram. Lenke til kommentar
Mickidod Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) av og til når jeg spiler kommer det opp en feilmelding ( minne kunne ikke være read? jeg har 512 ram ddr Endret 15. juli 2004 av Mickidod Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) Hva sier feilmeldinga på engelsk? ` Memory could not be read? Endret 15. juli 2004 av Lugmeister Lenke til kommentar
Mickidod Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) Det står på Norsk..men jeg har jo klokket den og da.. Jeg har 3 forsjellige stasjoner komm jeg på.... c d og e så jeg har brukt 1000 på c Endret 16. juli 2004 av Mickidod Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) Last ned Superpi og Prime95 programmet og kjør det og se om du får feil, dette erprogrammer som tester minne/cpu og finner ut om maskinen er stabil. Klarer du og kjøre den stabil På 32M i superpi og over 1 time i prime 95 uten at programmet stopper pga av feil så er maskinen mest sannsynlig stabil. Dette er programmer jeg bruker for å teste om min maskin er stabil etter overklokking. Det kan være rammen som ikke tåler og bli overklokket så mye. Endret 16. juli 2004 av Lugmeister Lenke til kommentar
Mickidod Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 ok....Tusen takk for hjelpen...skal teste det nå... Lenke til kommentar
Mickidod Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) etter 1 minutt med Prime... så Monget hele driten:S! Men dette har egentlig ikke med dette å jørr men..vett du hvorfor pc min starter fra ny av med windows xp... så starter den fra ny av ca 3-4 ganger..etter 4 ganger da kan jeg gå inpå pc,n? Rart?? Litt dårlig forklart men.. håper du fatter det :S Endret 16. juli 2004 av Mickidod Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) Er antageligvis overklokkinga som er skyldig i en ustabil maskin. Maskinen kan virke stabil når man har starta opp men når man stresstester minne/cpu så får man virkelig svar på om det er skikkelig stabilt. Jeg brukte lang tid for å finne busshastighet,multiplier, cpu spenning (Vcore) og minne spenning (Vdimm) som gjorde min maskin stabil. Prøv og kjør på normal hastighet og test prime og superpi da ska ldet virke uten at det krasjer. Endret 16. juli 2004 av Lugmeister Lenke til kommentar
Mickidod Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) jeg kjørte prime i 6 timer med ingen error med standard hastighet.... Off...jeg har alltid lyst på en overklokket maskin.....men jeg synest 2 giaharts er litt for lite.. enn 2.4 så jeg har nå.. eller hva synes du? eller dere? Endret 16. juli 2004 av Mickidod Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå