Roark Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) Har hatt et langvarig problem med adsl'en min, i det at browserne mine (både Opera og IE) plutselig ikke får noe data -- "could not connect" kommer opp med en gang jeg trykker en link. Ping funker, mail-programmet funker, men eMule og browserne funker IKKE. Hvis jeg restarter adsl-modemet, hender det at jeg får kontakten tilbake. Hvis jeg restarter maskinen, får jeg alltid kontakten tilbake. Jeg bruker Tele2-adsl, har samme problem på 2 maskiner, og 1 av dem funket kontinuerlig på Chello. Noen som aner hva som er galt, og hva jeg kan gjøre? Tele2 har INGEN aning. Edit: burde kanskje postet dette i nettverks-forumet. Sorry. Moderator må gjerne flytte posten. Endret 15. juli 2004 av Roark Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Har du skannet pc'en din med SpyBot og Adaware? Det kan hjelpe. Etter å ha lest litt om SpyBot kan den fikse nettverksproblemer til en viss grad også. Prøv dette. Prøv Norton Systemworks hvis du har dette programmet. Lenke til kommentar
Roark Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 Har kjørt både Ad-Aware og Spybot, og regelmessig Systemworks. Etter ca 20 telefonsamtaler over det siste året, ringte Tele2 meg endelig i dag med noe annet enn "finner ingen feil": de foreslo at jeg skulle reinstallere tcp/ip. Jaha.... Som sagt så gjort, venter nå og ser om det funket. Lukter litt som å gi Tuxi til soldater med vondt i vilja på meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå