toss Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) ¤¤¤ Topic endret for å få klarhet i hva brukeren spørr om ¤¤¤ hva er egentlig forsjkellen på .net og vanlig programmering? Endret 16. juli 2004 av B|Real Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 hehe. hva svarer man på slikt? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 .Net er uvanlig programmering! Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 oooh... opplysende... takk for svar jorn79... en kjernekar du Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Jeg vet. "Hva svarer man på slikt?" <-- Ekke du ferdig utdannet ingeniør da? Pfft... og så klarer du ikke å svare på det spørsmålet engang!?! Lenke til kommentar
toss Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 ikke for å klage, men finnes det ikke mer konkrete svar? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Kutt ut slike svar som dette. Hvis dere lurer på om hva brukeren spørr om så spørr dere et spørsmål tilbake der dere spør om hva han/henne egentlig lurer på og ikke denne typen av flamng. Er nesten så jeg har lyst til å gi warning til noen her. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Kanskje litt "slemt" svar. Men hvis han som poster ikke gidder å bry seg nok til å tenke litt igjennom hva han spør om så gidder ikke jeg å være noe bedre. Hvis han er høflig og bruker tid på et fornuftig formulert spørsmål, så vil jeg være høflig tilbake. Nytt topic var bedre... Største forskjellen på VB vs. VB.Net er at VB.Net bruker .Net framework'n. Litt mer utfyllende svar her: http://www.dotnetspider.com/Technology/QA/...?QuestionId=222 http://forums.devshed.com/archive/t-156309 http://www.andreavb.com/forum/viewtopic.php?TopicID=542 Disse er rett fra: http://www.google.com/search?q=difference+...8&start=10&sa=N Lenke til kommentar
Gjest Medlem-42829 Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Nå som dette emnet er startet lurte jeg på om hva som er best for meg av VB og VB.Net ? jeg er nybegynner i VB.. er det stor forskjell eller er det bare flere funksjoner osv? Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Det er vel ganske store forskjeller. VB.NET benytter .NET-rammeverket, så det er mye forskjell i funksjoner. Det er også en del forskjeller i selve Visual Basic språket. Lenke til kommentar
toss Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 (endret) Kanskje litt "slemt" svar. Men hvis han som poster ikke gidder å bry seg nok til å tenke litt igjennom hva han spør om så gidder ikke jeg å være noe bedre. Hvis han er høflig og bruker tid på et fornuftig formulert spørsmål, så vil jeg være høflig tilbake. for det første skjønner jeg ikke hva som er uhøflig med å ikke klare å formulere seg riktig ved alle anledninger.. dessuten hadde du ikke trengt å svar i det hele tatt.. men takk for bedre svar etter på.. Endret 19. juli 2004 av toss Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Noe er likt, og mye er annerledes. Syntaksen ser mye lik ut, og på overflaten er det ikke alt for store forskjeller (debugging og kompilering funker på samme måte etc). Men VB.NET benytter seg av .NET Framework, som er Microsofts "nye" flaggskip. Alt i Windowsverdenen blir mer og mer knyttet til .NET-teknologien. Hvis du er fersk på VB, så vil jeg anbefale deg å gå over til VB.NET, siden det er det som er fremtiden. (Ingen vits i å bli flink på noe som vil bli utdatert, når du kan bli flink på det nye, hotte i stedet. ) .NET-rammeverket gjør at koden din blir mer kompakt og kort, siden mye funksjonalitet allerede er lagt inn for deg. Dessuten kan det integreres bedre med f.eks. C#, som er C++ versjonen av .NET (kort fortalt, i hvertfall.) Kirikiri Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 (endret) .NET er fyfy... Post nr. 160... Hurra for meg... EDIT: .NET gir deg mindre kontroll... Endret 27. juli 2004 av kr1570ffz0r Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 En VB6? neppe. Du har marshalling i VB.NET, som innebærer lavnivå funksoner som minneallokering og -frigjøring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå