Haugnæss Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Og, hvor stor er forksjellen på agp og pci ex. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 agp kjører 8x og pci express kjører 16x, men vet ikke når det kommer på 939..... har det ikke kommet på noen alt da? Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 agp kjører 8x og pci express kjører 16x, men vet ikke når det kommer på 939..... har det ikke kommet på noen alt da? Hvis det hadde vært noe som het PCIe 8x hadde det likevel vært annen hastighet enn AGP 8x. Det x'es med forskjellige faktorer. Uansett, skjermkort i dag har nesten unevnelig forskjell fra AGP 4x til 8x, så da burde det være ingen mellom AGP og PCIe. Det er ikke merkbart, kanskje målbart. Poenget er at PCIe er en stor fordel på andre ting, slik som harddiskkontrollere og nettverkskort. Lenke til kommentar
Haugnæss Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 Men når kommer det ut ? det vil jo sannsynlig bli jobbet mer med pci 16x enn med 8x fremmover. har ikke lyst kjøpte et hovedkort som ikke støtter dette. samme med ddr2 ? kommer det? soon Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 http://www.xbitlabs.com/news/mainboards/di...0130113047.html Det er på høy tid at vi faktisk begynner å se hovedkortene. Se på Albatron kortet som har dukket opp på forsida til hw.no i det siste, med 915chipset fra Intel, 2 PCIe1x og en 16x. I want! Lenke til kommentar
skyline Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 PCI-E kommer til socket 939 med nye Nforce 4, due to Q4 2004. http://www.nforcershq.com/modules.php?name...rticle&sid=1708 Dette blir et sykt chipsett. 10x USB2 , soundstorm2, 2x Gbit lan, PCI-E32, dvs, støtte for SLI,8x S-ATA og 6xP-ATA, (3xMASTER/SLAVE) Mit råd, vent til dette chipsetet kommer før du oppgradere/kjøper ny pc! Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Ja, 6800 Ultra SLI kan jo bli meget bra på et nforce 4 kort Lenke til kommentar
skyline Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 ja, når nforce 4 kommer er det kroken på døra for socket a på min main maskin! Men ikke ett sekund før, må bare prøve SLI!! Husker i gammle gode dager, det var DYRE dager, min grafikk kort combo: 1stk ATI All in wonder 8mb AGP PRO, ca 2400kr, 2x Gainward 3Dfx Voodoo2 12MB i SLI ca 2300kr pr.stk, det ble ca 7000kr, og folk syter over å bruke 3-4`k på skjermkort idag? Bortskjemte er dere! Husker også mitt første cd-rom og lydkort, SB 16 MED STEREO!!! og 2x CREATIVE CD-ROM 6400kr! I 1994 Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Mit råd, vent til dette chipsetet kommer før du oppgradere/kjøper ny pc! Skal legge det i den -lange- listen over ting man anbefales å vente på før man tar den O endelige oppdateringen som gir en maskinvare basis som er standard de neste ørti år! neppe. Jeg har iallefall ikke tid til å vente , og ny maskinvare kommer sjelden når det blir lovet , og det er sjelden så bra som forventet. Lenke til kommentar
skyline Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Vel, jeg vill iallefall ikke tatt sjangsen på ett VIA basert system.(som kommer med PCI-E ganske snart), har dårlige erfaringer med VIA. Har man planer om å kjøpe en veldig kraftig maskin til ganske mangen tusen(20`000-->) så er det ikke så dumt å vente noen månder ekstra. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt meg nytt ustyr nå, men venter til Nforce4 kommer, fordi jeg vil ha SLI og PCI-E. Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Vel, jeg vill iallefall ikke tatt sjangsen på ett VIA basert system.(som kommer med PCI-E ganske snart), har dårlige erfaringer med VIA. Har man planer om å kjøpe en veldig kraftig maskin til ganske mangen tusen(20`000-->) så er det ikke så dumt å vente noen månder ekstra. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt meg nytt ustyr nå, men venter til Nforce4 kommer, fordi jeg vil ha SLI og PCI-E. Etter som det ligger ann nå så vis vi er heldige og alt går etter planen vil Abit og asus og noen flere klare og lever socket 939 med pci-e Q3-q4! mest sannsynelig Q3 er vi veldig heldige! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå