erot71 Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Denne blir kanskje litt rart å lese, men jeg har lagt den ut på hardware.no før, og gidder ikke skrive alt på nytt. Den ble fremstilt der på en annen måte. Undervis har jeg funnet ut flere ting så dette blir et litt rotete resume. Håper det går greit ! Nå har jeg testet dette på 4 PC-er hjemme, AMD 1Ghz, AMD XP1600+, AMD XP 1700+ (hovedkort abit, MSI) og en P4 1,6 Ghz(HK Abit SD7 533) Jeg har også prøvd følgende skjermkort: Gainward GF2 MX, Gainward GF2 Ti450, Gainward GF4 MX, Abit GF 3 Ti200. Når jeg f.eks. i MOHAA eller RTCW står å ser på et hjørne av en vegg(dette er som regel "tegnet" som en svart strek i 90 grader) Det er denne streken som er viktig. Hvis jeg beveger musa raskt fra venstre til høyre...er streke HELT rett forsatt(altså, under bevegelsen) ? Eller blir den litt delt opp under bevegelsen ? Vanskelig å forklare, men er det slik at hele streken henger sammen i 90 grader under forflytningen, eller kommer noen deler av steken litt senere på plass(her snakker jeg om veldig liten tid)? På en måte litt "lagging". Det er som nevnt veldig lite. Det er viktig å presisere at det er snakk om svært lite, men nok til at enn ser det, og i hvertfall jeg, blir svært fokusert på det...Merker det altså mest på nevnte spill(MOHAA og RTCW), merker det ikke i f.eks Ghost Recon, fly-spill eller bil-spill. Tror heller ikke det har noe med WIN XP å gjøre, da jeg har prøvd både med Win 98 og Win 2K. kom over dette på OpenGL forum. Det er nettopp slik jeg har det også: "I am having a problem with openGL games on my brand new system. With games running on the Quake 3 Arena engine (Castle Wolf. and Jedi Knight 2: Jedi Outcast), there are strange graphical glitches. When images are moving across the screen, mostly when I am using the mouse to look around, the graphics get broken up into horizontal sections that move at slightly different intervals. It isn't slowdown because it happens at all screen resolutions. It is very hard to explain but I hope I am making sense. It is a relatively subtle problem but I don't think it should be happening. I found that by turning off GL Extensions, the problem went away, but the performance of the game really suffers. There has to be a better way to fix the problem. On a related note, what are GL Extensions? My system is a Dell Dimension 4400 with a Visiontek Geforce4 Ti 4600. And I have the lastest Nvidia drivers installed. Any help would be greatly appreciated." Trenger forslag, tror ikke det er "tearing". Da jeg både har kjørt skjermen på 60 , 75 og 85 hz, og det er helt likt. Vil nevne til slutt, i RTCW; hvis jeg har GL Extensions ON og vsync off=problem Extensions ON og vsync on= problem Extensions OFF og vsync on= ikke problem(spillet fungerer da bare dårlig, men problemet med strekene er der ikke) I direct 3d spill kan det hakke litt når jeg beveger meg på skrå over til sidene, men alt går bra når jeg beveger meg rett frem igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå