TarjeER Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Hei! Vet ikke om dette var den rette plassen å legge ut posten, men jeg prøver. jeg har en bærbar pc med en CD-rom som ikke fungerer. Jeg skulle så gjerne formatert pcen. Jeg har andre pcer og nettverk. kan jeg boote en XP cd fra CD-rommen på min andre stasjonære maskin? Isåfall, Hvordan? Det er nå installert Windows 2000 på den bærbare. Den har heller ikke Diskettrom. Hjelp? Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 det må være støtte for nettverksboot på nettverkskortet. hvis det er det kan du sette boot from network på førsteplass i bios. Lenke til kommentar
TarjeER Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 men, hvis jeg gjør det. jeg tror jeg kan det. Hvorfra vil den boote fra nettverket? jeg har jo delt en masse? kan jeg velge? Takk for svar. Lenke til kommentar
Hawkie Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Det er også et alternativ å lage XP install boot disketter. Nedlastbar boot diskett for windows XP pro engelsk Nedlastbar bootdisk for windows xp home engelsk Nedlastbar boot diskett for windows XP pro Norsk Nedlastbar bootdisk for windows xp home Norsk Det forutsetter imidlertid at du har en ekstern harddisk eller en partisjon 2 hvor du har kopiert inn I386 katalogen fra din CD. Uten å ha en partisjon nr 2 eller annet installasjonsmedia er dette løsningen: Du må ha en bootdisk som kan starte nettverket ditt med (dos boot). Smart side med en type bootdisker for nettverksboot Enda en side med en nettverksbootdisk Når du da har bootet opp med nettverk kan du bruke Net Use til å koble deg til et nettverksshare, for eksempel: net use H: \\servernavn\deltkatalog Dette vil da gi den delte katalogen deltkatalog på serveren servernavn tilkoblet på bokstav H: Du skal dele ut din CD-Rom og finne i386 katalogen, der kan du starte installasjon ved å skrive winnt.exe eller winnt32.exe Lykke til Lenke til kommentar
TarjeER Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 Hvis du hadde lest min første post litt nøyere, hadde du lest at den heller ikke hadde Diskettrom. Men ellers takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Bruke en sånn, å installere med en stasjonær? og så flytte den over i den bærbare? Lenke til kommentar
TarjeER Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 Det går vell kanskje. Jeg har ingen erfaring på innsiden av en laptop. men jeg finner vell ut. Andre muligheter? Lenke til kommentar
Hawkie Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Ok, da er det et annet godt alternativ: 1. Installer Partition Magic 2. Opprett en ekstra partisjon av ledig plass på C: 3. Legg i386 katalogen på den nye D: partisjonen fra nettverket 4. start installasjonen fra d: (din nye partisjon) 5. Velg formater under installasjonsmeny Vips så er det gjort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå