Gå til innhold

Er denne DVD-brenneren god? Plextor PX-708A

Anbefalte innlegg

En kammerat ev meg skal selge sin 3 uker gamle dvd-brenner. Han sier at den koster 2000 ny og og nå ligger prisen rundt 1300. Her er Plextor PX-708A brenner Er spes`ene gode på den.? Gir jeg et godt bud så får jeg med 50/100 dvd plater på kjøpet..

Fins det noen andre dvd-brennere som er bedre? og billigere.. ? Hadde igrunnen ikke tenkt til å kjøpe dvd-brenner men hvis dette er et godt tilbud så kan jeg ikke avslå det.

Haster...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får plextor sin 12X til 1300 kr hos multicom, så kameraten din bør kreve mindre enn det for brenneren. Får du den til under tusenlappen er det greit å vurdere, dersom det ikke er noe gale med den (hva er grunnen til at han selger).

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke kjøpt denne i det hele tatt da 12x brenneren har kommet til 1300 som Taxman sier. DVD plater er billige, du får 50 stk for under 500kr.

Hvis du egentlig ikke hadde tenkt å kjøpe ville jeg ventet til 16x brennerene kommer, de er en måned unna bare.

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke kjøpt denne i det hele tatt da 12x brenneren har kommet til 1300 som Taxman sier. DVD plater er billige, du får 50 stk for under 500kr.

Hvis du egentlig ikke hadde tenkt å kjøpe ville jeg ventet til 16x brennerene kommer, de er en måned unna bare.

Blir ikke de dyre da? hva om jeg hadde gitt han 700,- for den da? (muligens 800,-) Mest fordi jeg kan kjøpe andre brennere til den prisen...!!!

Vet ikke grunnen til hvorfor han selger men det finnes en grunn...

De derre Nec 2500/2510 brennerene, er de gode, eller er plextoren bedre??

Lenke til kommentar

NEC ND-2510A Har Dual-Layer, altså mulighet til å brenne DVD-plater med 2 lag med kapasitet på 8.6GB (eller noe sånt) på en side. Ikke til å forveksle med Dual DVD-Brenner (som støtter både DVD+ og DVD-).

NEC ND-2510 støtter seff både + og - formatet, og brenner 8x på begge, mens Plextoren brenner vel 8 på + og 4 på - max?

pxp selger 2510A til 749,-

Lenke til kommentar

pX-708A er en knall brenner, plextor er kvalitet. Men den mangler DL, så hadde jeg vært deg, så hadde jeg enten kjøpt NEC 2510A eller ventet til Plextor kommer med DL (sannsynligvis snart! Håper jeg, must have!) Har veldig god erfaring med Plextor, har en PX32TSi Ultra SCSI CD-ROM, PX-W8220T (8x CD-BRENNER) SCSI2, og en PX116A (DVDROM), har SONY DRU500AX DVD-BRENNER, men denne skal byttes ut så fort plextor kommer med DL brenner. Plextor koster kanskje dobbelt av andre produsenter, men det er vanligvis verdt det. Ryker Plextor produktet ditt, gir du beskjed til plextor, og produktet blir hentet på døra, og levert på døra kort tid etter, pluss at de har meget god garanti og kvalitet på produktene sine.

Men det han kompissen din forlangte var vel ganske drøyt vil jeg påstå. Han må ned i pris, det er faktisk en brukt brenner.

Lenke til kommentar

Jeg tror selv dual blir en flopp. Avhenger av media, om de kan produseres til en rimelig penge. Jeg gidder ikke kjøpe dual plater dersom pris pr. GB er flere ganger den for vanlige plater. Jeg sugler selv etter blue-ray og 30-40 GB plater :dribble:

Endret av durabit
Lenke til kommentar

Plextor 708 brenner bare på ett lag dermed får du bare 4,5 Gb ca.

med dual Layer brenner så brenner du på 2 lag dvs 2*4,5=9 Gb Ca. DA slipper man og komprimere filmene og tape kvalitet. Foreløbig er Dual layer platene ganske dyr og det blir faktisk billigere og kjøpe originalen men regner med at disse platene faller raskt i pris desto flere produsenter begynner og lage brennere. SAmt at brukerne begynner og kjøpe disse platene.

Lenke til kommentar
Plextor 708 brenner bare på ett lag dermed får du bare 4,5 Gb ca.

med dual Layer brenner så brenner du på 2 lag dvs 2*4,5=9 Gb Ca. DA slipper man og komprimere filmene og tape kvalitet. Foreløbig er Dual layer platene ganske dyr og det blir faktisk billigere og kjøpe originalen men regner med at disse platene faller raskt i pris desto flere produsenter begynner og lage brennere. SAmt at brukerne begynner og kjøpe disse platene.

Takker for info folkens, men nå er brenneren solgt. Så det spiller ingen rolle nå lenger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...