power Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Hey. Jeg har en slik ta-opp funskjon på mitt digitale kamera. Problemet er at formatet blir lagret til quicktime.. Dette er et format jeg ikke liker serlig godt.. Selvom jeg får spillt det av. Er det noe jeg kan gjøre for å gjøre den om til f.eks xvid? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Det blir vel å skyte opp et videoredigeringsprogram og exporte (encode?) det til xvid eller hva du måtte ønske. Hva slags program aner jeg ikke, skulle jeg ha visst det da. Så om noen vet om noen gode programmer å anbefale, sleng dem gjerne inn her Lenke til kommentar
mariux Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 mencoder (som følger med mplayer) Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Altså. Du har ikke et DV kamera? Om du har det så kan du få inn fullkvalitetsbilder på pcen, for å så omkode dem til XviD for web. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Han mente sannsynligvis digitalt stillbildekamera. Forresten, om du har url til noen DV guider hadde det vært fint. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hmm, jeg lurer på som jeg skal skrive en kort og enkel en. Bare for å vise hvor enkelt det er. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hadde vært kjekt, DV støtte er noe jeg ikke har fiksa meg i linux ennå. Lenke til kommentar
power Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 Ja. Det er et digitalt stillbilde kamera. Ikke et digitalt videokamera. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 LiVES er en enkel videoredigerer. Den er også veldig god på å konvertere filmer (jeg har selv konvertert fra quicktime til divx avi) Lenke til kommentar
power Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 Takker... Da skal jeg prøve det Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Takker... Da skal jeg prøve det Btw. LiVES bruker mplayer som avspiller. Det betyr at du kan konvertere mellom de formatene mplayer har støtte for. Derfor er det ikke så dumt å sørge for at mplayer har tilgang til mange codecer :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå