Gå til innhold

hvor på cpu fester jeg temp måler..

Nilsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har den på undersiden av cpu..det funker i allefall, det var der det stod at man skulle ha den på vulcano 12 vifta jeg hadde..

UNDER? :wow:. Funker maskina i det heletatt etter den opperasjonen? nei, tror ikke det. Legg temp. måleren ved SIDEN av core("klossen" i midten)

men fårtsatt på undersida?

Lenke til kommentar
Jeg har den på undersiden av cpu..det funker i allefall, det var der det stod at man skulle ha den på vulcano 12 vifta jeg hadde..

UNDER? :wow:. Funker maskina i det heletatt etter den opperasjonen? nei, tror ikke det. Legg temp. måleren ved SIDEN av core("klossen" i midten)

lol, jo den funker om du har den under!

EDIT: kansje maskina/maskinene mine er litt rare??

Endret av StepOw
Lenke til kommentar

Dette er en løsning jeg og flere andre benytter, forutsatt at du har den riktige føleren:

CPUfoler.jpg

Men OBS!! Monter i så fall føleren på MOTSATT side av core! Den avbildede montasjen vil skape problemer når låsespaken for sokkelen legges på plass. Bæsja på leggen sjøl som bildet viser, derfor "advarselen".

Lenke til kommentar
Nei, ettersom føleren vil ligge alt for langt unna selve core. Men de barskeste gutta plukker jo av IHS, og da er det jo fritt fram! :mrgreen:

så det blit helt feil å ha den under? :whistle:

Tjah, kommer jo litt an på hva man mener med "under"? På baksiden av kortet går det jo helt greit å plassere en slik føler, men temp-avlesningene blir nok langt fra så gode som om føleren plasseres som på bildet.

Men hvis man er VELDIG fingernem, så kapper man av selve føleren, og forbinder denne med kabelen igjen vha TYNNE lakkisolerte kobbertråder. Disse kan smyges inn mellom beina på CPU, slik at føleren kan plasseres i hulrommet i sokkelen på baksiden av selve CPU´n, på samme måte som den føleren som sitter på mange hovedkort.

Jah, nettopp! Lautsprecher var kjappere enn meg nå... :blush:

Endret av Skrue
Lenke til kommentar

Målingen blir nok helt på tur dersom du plasserer føleren der. Dette er ikke core, men heatspreaderen. Det vil derfor være endel grader i avvik fra målingen du gjør her og reell tempratur på core. Selve core'n på P4 er plassert midt på cpu under heatspreader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...