papp Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Hei! Kan få kjøpt en billig bærbar av en kompis, men jeg lurer på om den duger til noen spill? Det er en acer travelmate 290 series bærbar, med intel 1,3 ghz, 512 mb ddr og ett integrert 64 mb skjermkort (med delt minne) Men jeg vet ikke om dette er en centrino, jeg vet rett og slett ikke? Trodde travelmate 290 bare kom som centrinoer jeg? stemmer dette? Og i tilfellet hvilke spill er den god nok til? cs?, warcraft 3? far cry? max payne? og ca score i 3dmark2001? Håper noen har erfaringer med denne maskinen... Lenke til kommentar
Racerfreak Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Hei CS går sikkert. WIII? hmm Har Amilo med ATI Moblility Radeon9600 og med dette skjermkortet så går det ikke alltid flytende. Bruker Ati Catalyst drivere. For dere som lurte så kan man faktisk ikke bruke disse driverene uten videre. Tips DriversHeaven Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Hei! Kan få kjøpt en billig bærbar av en kompis, men jeg lurer på om den duger til noen spill? Det er en acer travelmate 290 series bærbar, med intel 1,3 ghz, 512 mb ddr og ett integrert 64 mb skjermkort (med delt minne) Men jeg vet ikke om dette er en centrino, jeg vet rett og slett ikke? Trodde travelmate 290 bare kom som centrinoer jeg? stemmer dette? Og i tilfellet hvilke spill er den god nok til? cs?, warcraft 3? far cry? max payne? og ca score i 3dmark2001? Håper noen har erfaringer med denne maskinen... Nei, den maskinen vil ikke fungere godt til spilling, sannsynligvis vil den slite selv med CS. Det at den er Centrino (det er den antakelig, uansett er det P-M prosessor) setter ingen krav til skjermkortet. Det integrerte skjermkortet har svært begrenset 3D-ytelse, men vil fungere greit til alt annet, kontorapplikasjoner, film, og svært lette spill uten særlig 3D-krav. Max Payne, WarcraftIII og Far Cry kan du garantert glemme. Ca score i 3DMark tør jeg ikke komme med, men ikke særlig høy... 290-serien er beregnet på kontorbruk, og egner seg ikke til stort annet. Lenke til kommentar
TeAmlAmPerz Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Hei CS går sikkert. WIII? hmm Har Amilo med ATI Moblility Radeon9600 og med dette skjermkortet så går det ikke alltid flytende. Bruker Ati Catalyst drivere. For dere som lurte så kan man faktisk ikke bruke disse driverene uten videre. Tips DriversHeaven hei til Racerfreak: har en gammel bærbar pc, med disse spessa: 2,0p4m. 512ram. readion 9500, med 32 ram. 40gig. osv! den klarer Warcraft 3, helt fint (ikke noe lægging.) det må væra noe feil med pcen din, hvis W3 lægger!!! til papp: den pcen klarer ikke å dra mange spil, bare gammle. kjøp heller en netshop, tundra, whitebox eller ecs... ville kjanske prøvd netshop (link) du burde ha readion 9700. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Hei! Kan få kjøpt en billig bærbar av en kompis, men jeg lurer på om den duger til noen spill? Det er en acer travelmate 290 series bærbar, med intel 1,3 ghz, 512 mb ddr og ett integrert 64 mb skjermkort (med delt minne) Men jeg vet ikke om dette er en centrino, jeg vet rett og slett ikke? Trodde travelmate 290 bare kom som centrinoer jeg? stemmer dette? Og i tilfellet hvilke spill er den god nok til? cs?, warcraft 3? far cry? max payne? og ca score i 3dmark2001? Håper noen har erfaringer med denne maskinen... Det er nok en P-m - har en kamerat som spiller Farcry og NFSU på samme PC, - det _går_ helt fint ... men er selvsagt ikke optimalt Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hei CS går sikkert. WIII? hmm Har Amilo med ATI Moblility Radeon9600 og med dette skjermkortet så går det ikke alltid flytende. Bruker Ati Catalyst drivere. For dere som lurte så kan man faktisk ikke bruke disse driverene uten videre. Tips DriversHeaven hei til Racerfreak: har en gammel bærbar pc, med disse spessa: 2,0p4m. 512ram. readion 9500, med 32 ram. 40gig. osv! den klarer Warcraft 3, helt fint (ikke noe lægging.) det må væra noe feil med pcen din, hvis W3 lægger!!! til papp: den pcen klarer ikke å dra mange spil, bare gammle. kjøp heller en netshop, tundra, whitebox eller ecs... ville kjanske prøvd netshop (link) du burde ha readion 9700. Radeon 9500? Det har jeg faktisk aldri hørt om. Dessuten skrives det Radeon, ikke readion. Det burde du ha fått med deg nå Warcraft 3 krever ikke så veldig mye. Jeg har en IBM Thinkpad A30, PentiumIII, og den har ATI Mobility kort på 16MB, og warcraft 3 funker som bare rakkern! Lenke til kommentar
papp Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 Takk for svar, men er det sikkert at det er en centrino ? har jo endel å si på prisen.... Lenke til kommentar
Filla Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) CPU har lite/ingenting å si ift spill, med mindre det er en gammel Celereon. Du sier imidlertid at den 290 du kan få kjøpt er med INTEGRERT skjermkort, og da er løpet kjørt. 290 leveres med både Radeon 9700 skjermkort og med integrert, den med Rad 9700 er selvfølgelig fin til spill. Tilbakemeldinger fra folk som har 290 med Radeon kort er uten betydning for deg. Edit: PS ! Jeg har heller aldri hørt om Radeon 9500 på bærbare. Endret 16. juli 2004 av Filla Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Takk for svar, men er det sikkert at det er en centrino ? har jo endel å si på prisen.... Det er centrino ja. Står hvertfall på acer.no Lenke til kommentar
GP Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Hej Mr Blue Prøv og kig denne test: Tweak.dk er du så i tvivl igen Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Hva skulle jeg se etter på den siden? Lenke til kommentar
GP Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) Det er et direkte link til en god test af Znote4200 og den giver et godt bilede af hvor lidt strøm der bruges mv. God weekend Endret 17. juli 2004 av GP Lenke til kommentar
papp Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 hvor mye tror dere maskinen er verdt? 1,3 ghz centrino 30gb hd intel extreme skjermkort 64mb delt minne 512mb ddr combo dvdleser /cd brenner batteriet holder i 5 timer liten og lett centrino maskin Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Den maskinen klarer cs helt fint, og skal klare Warcraft 3 og, det gikk på min kamerat sin Dell Optiflex med P3 450, 128mb minne og 8mb skjermkort, forøvrig ATi Rage pro 128. Så, jeg vil si den duger til spill.. Ang pris vil jeg nok si en ca 7000 er riktig. Ligger vel på rett i overkant av 10000 ny? Lenke til kommentar
GP Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) Hej Papp Hvad mener du med: 1,3 ghz centrino mener du ikke 1,3GHZ Celeron M ? For Centrino er ikke en processor men en mobil teknik af Pentium M Intel 855 chipset og wireless LAN. #link til eget firma... fjernet av moderator- Endret 18. juli 2004 av Afseth Lenke til kommentar
papp Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) nei, det er en centrino bærbar med intel p-m prosessor... Jeg som skrev litt klønete, sry... Endret 17. juli 2004 av papp Lenke til kommentar
papp Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 Men er det noen som vet hvordan denne 1,3 ghz p-m prosessoren yter i forhold til en vanlig pentium 4 prosessor? Lenke til kommentar
GP Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Har fundet en samligning og regner du så tilbage må det svare til en P4 2,2GHz 1,5 GHz Intel Pentium M (yder som Intel P4 2.4Ghz ) 1,6 GHz Intel Pentium M (yder som Intel P4 2.5Ghz ) Du kan også kikke her: Intel Mobile tech Lenke til kommentar
papp Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 Hjertelig tusen takk Lenke til kommentar
GP Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) Du er velkommen Hvordan er prisene i Norge i forhold til: #Link til eget firma. Fjernet av moderator- Endret 18. juli 2004 av Afseth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå