Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel og router

Anbefalte innlegg

Hvis "CC" betyr "ClarkConnect" er du i samme situasjon som meg. Hvorfor ikke si "ClarkConnect" med en gang? Forbanna mye enklere å lese denne tråden. På en annen side - for ADSL2+ vil du ikke få tilsendt noen Netopia router = ny tråd for deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, nei, ingen vits i å forbigå routeren fordi man vil bruke DC. Til slike formål kan man bare åpne de påkrevde portene.

Vitsen med å koble fra routeren til NGT? For å benytte sin egen router... Med de muligheter dette har.

Lenke til kommentar

Ser at etter jeg kjørte frimware update at man kan aksessere ruteren i web browseren og ved å skrive inn ip: 10.0.0.1

Men den godtar ikke samme passord som ved telnetting, noen som hvet hvilke passord man skal bruke der?

Netopia: 3351

Lenke til kommentar
På denne linken endre netiopia 3351 skriver jeg inn enkelt og greit bare kundenummer og passord som er det samme som aktiveringspassordet, og det fungerer utmerket...

Ja, den hvet jeg om. Men kan gå an å skrive 10.0.0.1 også, hvet ikke om det er noen forskjell på den og endring siden som du linker til. Men det skulle ha vært morro å sett ;)

Lenke til kommentar
Brukernavn: ngt

Passord: ChkBid114

Dette fungerer på de to ruterne jeg har, men hos en kamerat virker det ikke.

Slik jeg ser det er det lite en kan endre på via web browser i forhold til via telnet.

Takk, den fungerte :yes:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har brukt *mye* tid på Netopia pass-through... Og jeg kan fortelle deg følgende: Noen må plundre mye før de for det til (merk: meg selv), mens andre har en lett seilas i solgangsbris - uten at jeg kan forklare deg hvorfor (en dag skal jeg, når jeg har kommet til buns i dette!).

Så last ned siste Netopia firmware du (8.5), og følg guiden nevnt et par ganger i denne tråden, og kryss fingrene.

Tips: del ut ip 192.168.0.0/24 fra WRT54'en. Det løser minst en konflikt med forbindelsen til Netopia'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...