Chrian Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Eg prøvde å skifta til router, men det gav ingen utslag. prøvte i tillegg disable DHCP, men då kunne eg ikkje surfa på nettet. Har inntrykk av at wrt54g er ein ganske populær ruter. nextgentel er vel heller ikkje så upopulært. nokon har vel gjort dette før meg? Du må først gi WRT54G ny adresse i samme range som Netopia ruter f.eks 10.0.0.200, deretter disabler du DHCP funksjon i WRT54G (nå må du gi din pc statisk ip adresse 10.0.0.100 f.eks for å komme i kontakt med WRT54G) samtidig som du kobler Netopia ruter til en av LAN portene og ikke til WAN porten. Dersom du bruker Sveasoft firmware kan du velge å la WAN porten være en LAN port under settings/vlans slik at du har fem porter selv om du disabler ruterfunksjonen. Du må også sette internett tilkobling på åpningssiden i WRT54G til disable, nå skal WRT54G virke som en switch/aksesspunkt. Når du har fått kontakt med Netopia ruter kan du fjerne den statiske ip adressen til PC da Netopia nå vil dele ut adresser også gjennom WRT54G. Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Takk for svaret Eg gjorde som du sa, og sette PC til 10.0.0.100 og GW til 10.0.0.200. Du må også sette internett tilkobling på åpningssiden i WRT54G til disable, nå skal WRT54G virke som en switch/aksesspunkt. Dette fekk eg ikkje til. Sikker på at dette blir gjort på framsida? Fann ikkje heilt ut av dette punktet. Eg prøvde å opna port 6881 til Azureus, men når eg starta programmet so det at porten var reservert for 10.0.0.101, sjølv om eg har sett han av til 10.0.100... Kva kan problemet vera? Lenke til kommentar
Chrian Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Takk for svaret Eg gjorde som du sa, og sette PC til 10.0.0.100 og GW til 10.0.0.200. Du må også sette internett tilkobling på åpningssiden i WRT54G til disable, nå skal WRT54G virke som en switch/aksesspunkt. Dette fekk eg ikkje til. Sikker på at dette blir gjort på framsida? Fann ikkje heilt ut av dette punktet. Eg prøvde å opna port 6881 til Azureus, men når eg starta programmet so det at porten var reservert for 10.0.0.101, sjølv om eg har sett han av til 10.0.100... Kva kan problemet vera? Disable of internet funksjon finnes ikke i original firmware fra Linksys så glem denne (jeg som blandet versjonene), du må sette GW til 10.0.0.1 når du er ferdig med de andre innstillingen da det er Netopia som nå er ruter. Dersom du linket port 6881 mot adresse 10.0.0.101 i Netopia ruter må du gi PC`n adressen 10.0.0.101. Endret 8. april 2005 av Chrian Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (no er gw 10.0.0.1) Litt merkeleg dette her. Eg linka port 6881 mot 10.0.0.100, men når eg starta Azureus fekk eg som sagt ei melding om at port 6881 var reservert 10.0.0.101. I tillegg fekk eg "UPnP: Mapping 'Incoming Peer Data Port (TCP/6881)' failed". No har eg skifta IP til 10.0.0.101, og får kun den siste feilmeldinga (UPnP...). Når eg tester port 6881 i konfigurasjonsvegvisaren får eg NAT-error, både med ip 100 og 101. Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 nå har eg fått alt til å fungera (takk Chrian), men eg får ikkje tilgang til andre maskinar på nettverket, slik at me kan dela filer. har dette ein samanheng? GW er nå 10.0.0.1 Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 nå har eg fått alt til å fungera (takk Chrian), men eg får ikkje tilgang til andre maskinar på nettverket, slik at me kan dela filer. har dette ein samanheng? GW er nå 10.0.0.1 GW-adressen har ingen funksjon så lenge du holder deg innenfor lan'et, dvs. at maskinene har IP-adresser som er i samme subnet. Får du pinget de forskjellige maskinene? Delt ut mapper? Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Litt usikker på korleis eg pinger. Går ut ifrå at det berre er ping IP, i dette tilfellet ping 10.0.0.4. Det fungerte ikkje, nei. Lenke til kommentar
jwillumsen Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Jeg bruker Windows XP Professional SP2, Norton Internet Security 2005, Nextgentel med Netopia 4542. Har fulgt guiden overfor. Resultat foreløpig: -UPNP funger perfekt med Azereus -Men jeg får følgende feilmelding på DC++ 0.674: "Failed to create port mappings. Please set up your NAT yourself" Noen som vet hva som skal til for å få orden på dette? Takker! Lenke til kommentar
ntavados Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg har en grei løsning på det hele... så slipper du unna Netopiaen: Sett Netopia modemet i "passthrough" modus. Se her. Lenke til kommentar
AMDManiac Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Hei Noen som vet om ngt har gjort noe endringer i forhold til "oppsettet" sitt? Har en i en god stund nå brukt 3COM 3CRWE754G72-B Isteden for den medfølgende Netopia ruteren, men i morges (for første gang) kommer jeg ikke lenger på nett med 3com'n, mens netopia'n fungerer som den skal Lenke til kommentar
Musty Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 de har jo i de siste dagene drevet å oppgradert linjene til folk... Men det er jo ingen ting i veien for at du kan ha begge to koblet til. hvis du setter netopiaen i en LAN port i stedet for WAN porten bør du kunne bruke 3comen som en vanlig switch, uten router-greiene... Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Jeg har en grei løsning på det hele... så slipper du unna Netopiaen:Sett Netopia modemet i "passthrough" modus. Se her. Bra side du har satt opp! En annen ting, om jeg endrer configen som su, kan jeg resette vha binders da, eller blir det litt mer dyptgående endringer? Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Hei Noen som vet om ngt har gjort noe endringer i forhold til "oppsettet" sitt? Har en i en god stund nå brukt 3COM 3CRWE754G72-B Isteden for den medfølgende Netopia ruteren, men i morges (for første gang) kommer jeg ikke lenger på nett med 3com'n, mens netopia'n fungerer som den skal Jeg er i grunn mest overasket over at du i det hele tatt har fått 3com'en til å fungere mot NGT. Overfor meg har de hele tiden hardnakket hevdet det ikke er mulig, nettopp pga fjernkonfigurering etc. (Jeg har kanskje vært litt godtroende...) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Hei Noen som vet om ngt har gjort noe endringer i forhold til "oppsettet" sitt? Nyeste firmwaren på 3com-en? Har du mulighet til og telnete til Netopian og få ut VPI/VCI vediene og annet rundt oppsettet? Hva sier loggen i 3com-en? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Jeg er i grunn mest overasket over at du i det hele tatt har fått 3com'en til å fungere mot NGT. Overfor meg har de hele tiden hardnakket hevdet det ikke er mulig, nettopp pga fjernkonfigurering etc. (Jeg har kanskje vært litt godtroende...) NGT er ikke særlig glad i folk som har andre ønsker enn hva de har bestemt at de skal ha angående routere. så lenge man har oppkoblingsinfoen skulle det ikke være noe i veien for og bruke noe annet på nyere DSLAM-er. Har hørt rykter om at der hvor man bruker Cisco-routere så er oppsettet sært. Lenke til kommentar
AMDManiac Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Loggene på 3com'n sier ikke stort ettersom jeg også har problemer med å få "sync" på linjen vedrørende VPI/VCI har jeg ikke fått hentet ut de men mener det er satt til 1/32 kan ikke det stemme? Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Jeg fulgte guiden til ( ntavados) og alt så ut til å fungere utmerket. Men kun i noen timer av gangen! Så er jeg nødt til å restarte Netopiaen for å få forbindelse igjen... Forbanna nære på den ultimate løsningen - men som vanlig ingen cigar. Lenke til kommentar
AMDManiac Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 har kikket litt på den jeg også... men jeg har vist en annen software versjon på netopian (version 8.0.10) så det er flere av menyvalgene jeg ikke har/ikke finner Finner blandt annet ikke VPI/VCI, MTU og encapsulation, så får ikke hentet ut disse 3com'n er satt til: PPPOA, VPI/VCI = 1/32 ,encap = VC MUX MTU = 1463 Noen som kan se noe feil her? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Loggene på 3com'n sier ikke stort ettersom jeg også har problemer med å få "sync" på linjen At du har problemer med sync var rart, du skal få sync uansett om verdiene er feil i oppsettet. Har du mulighet til og teste den på en annen linje eller låne en annen boks? Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Jeg er i grunn mest overasket over at du i det hele tatt har fått 3com'en til å fungere mot NGT. Overfor meg har de hele tiden hardnakket hevdet det ikke er mulig, nettopp pga fjernkonfigurering etc. (Jeg har kanskje vært litt godtroende...) NGT er ikke særlig glad i folk som har andre ønsker enn hva de har bestemt at de skal ha angående routere. så lenge man har oppkoblingsinfoen skulle det ikke være noe i veien for og bruke noe annet på nyere DSLAM-er. Har hørt rykter om at der hvor man bruker Cisco-routere så er oppsettet sært. Er det virkelig tilfelle at man med NGT ikke får bruke sin egen router??? Jeg som hadde tenkt så smått på å bytte til dem, skal bygge ut sentralen min med ADSL2 i løpet av mai.... Kan ikke unnvære CC boksen min, så da er det helt uaktuelt..... Kan man ikke sette NGT routeren i bridge mode heller? Edit: Leif Endret 16. mai 2005 av TommyL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå