Chieftec Matrix Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Jeg har en sub som jeg skal ha i bilen,og jeg skal ha kabler til den.Hvor tjukke kabler skal jeg bruke?Suben er på 800watt og forsterkeren er på 800 watt. Og hva er de beste bass reflex rør? Mvh Alex Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 800 watt på 12V gir I = 800/12 = ca. 67 A. Du må finne en oversikt over hvor mange ampere strømkablene håndterer på de forskjellige gaugene... Men den skal sende 67 A. Lenke til kommentar
Bose Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 hvis det er høyttaler kabel det er snakk om så holder 4m2 lenge. til bassfrefleks rør så kan egentli det meste brukes. bare det har ruktug diameter å lengde Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Har du regna ut riktig portlengde diameter, volum og slikt for kassa? 4mm2 er nok ok, men jeg ville brukt 8mm2. Stort tversnitt = mindre motstand. Det samme gjelder for strømkablene. For 800w ville jeg brukt minst 35mm2. Regner med at du har en 3 eller 4 kanaler til å drive frontsett el.l lignende også(?) Lenke til kommentar
Chieftec Matrix Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) Nå har jeg kjøppt meg 4mm2 høytaler ledning og 20mm2 strømmledning (før hadde jeg 10mm2).Men jeg har en 40A sikring holder den til min 800w forsterker og 800w sub.Hvordan rekner man ut hvor stor sikring jeg må ha? Jeg er nesten ferdig med kassa.Det blir en 140l bandpass kasse med 4 bassreflex rør på 2stk 10cm x 8cm 2stk 10cm x 11cm Endret 23. juli 2004 av Chieftec Matrix Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Hvor store sikringer har forsterkern? Er det 800 W RMS eller dynamiske watt? Oppgi alltid RMS verdien, dynamiske pmpo og andre typer "Sony-watt" er ikke en gangbar måleenhet. En liten korreksjon: Forsterkeren kan yte en effekt på XXX Watt, suben derimot har en tolleranse på et visst antall watt RMS Oppgi disse tallene så er det mye enklere å komme med råd Summen av sikringene på forsterkerne bør ikke overstige størrelsen på hovedsikringen. 40 A blir spedt i ditt tilfelle. Ville kjøpt en på ~80A. 20mm2 for strøm er nå litt tynt mener jeg, men det holder vel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå