NorBarracuda Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Jeg ser at downloads av filer ikke utnytter mer enn 50% av båndbredden, og mistenker QoS protokollen for å være den som begrenser dette. Andre ting jeg gjør, som f.eks. oppdatering av Steam, utnytter båndbredden 100%. Kan jeg bare avinstallere QoS ? Sitter på ISDN, og særlig da er det jo surt å bare få utnyttet 50% av båndbredden til de fleste ting. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hei og velkommen til forumet =) Flytter posten din til hardware.no sin Internett & Nettverks kategori for den hører egentlig hjemme der og du vil mest sannynlig få mere svar der en du har fått her til nå Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) Står en artikkel om hvordan fjerne/forandre Qos Her. Endret 16. juli 2004 av Lugmeister Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hvis du har bredbånd på 1Mbit eller mer så er det sjelden man klarer å utnytte båndbreddden skikkelig og 100% utnyttelse er sjelden vare ved nedlasting av filer fra internett. QoS tar default 20% av din båndbredde ut av maskinen til neste enhet. Så hvis ud kobler deg til f-eks et ADSL-modem så vil QoS kun legge beslag på båndbredden mellom din PC of modemet. Har du 10Mb eller 100Mb mellom din PC og adsl-modem eller router så vil QoS legge beslag på 20% av båndbredden frem til modemet eller routeren. Den vil ikke påvirke båndbredden videre ut mot internett. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Om du leste første innlegget så sitter han på ISDN og ikke ADSL Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Om du har en ISDN-router så vil ikke QoS'en ha noe å si siden du vil ha 10 eller 100Mbit nettverk frem til den (og internettlinja vil være mye mindre enn 80% av kapasiteten); men med ISDN-kort vil nok 20% av båndbredden reserveres, og da merker du det! Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Helt riktig! (pokker, må man LESE spørsmålene også før man svarer? ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå