goggen Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Jeg har flytta ut av promperommet hjemme, og sagt opp adsl-abonnementet fra Telenor. Mutter skal ha isdn-internett (vi har isdn installert), så nå må jeg "koble tilbake" til isdn. Problemet er at je gikke husker hva som skal hvor. Dette skriver jeg et annet sted, så jeg ser ikke utstyret fremfor meg nå. Men, det er i hvertfall en isdn-boks, samt en sånn boks som gjør at man også kan bruke gamle telefoner, også er det en alcatel-dings (spiltter?) koblet til dette hvor adsl gikk. Etter at jeg kobla ut adsl fra den alcatel-dingsne virker bare en linje. Har søkt litt rundt på telenor for å finne en manual for isdn-oppsett, merkelig nok finner jeg ingenting. Noen som tilfledigvis har noe sånt liggende, evt. vet hvordan jeg skal koble? Trenger sårt hjelp her.. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Du kan vel kutte ut splitteren da og koble isdn-boksen rett i veggen. Lenke til kommentar
BigBug Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Du skal bare fjerne splitteren / Filteret ( Den Lillle boksen med 3 stk RJ- 45 ) Ikke tenk på "Gamle telefoner ", dette dreier seg om en analog konverter som er på utsiden av ISDN boksen. Du fjerner Splitteren, bruker et skjøtestykke for RJ-45, kopler sammen kablene som står i Linje / Line og Telefon / Phone. Det er alt !! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Det skal ikke ha noe å si om splitteren er koblet til eller ikke. Telefonen er jo helt uavhengig av ADSL. Er vel ingen som opplever problemer med telefonen fordi de kobler av kabelen til modemet? Lenke til kommentar
BigBug Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Selvfølgelig. Han kan jo bare å la splitteren stå. Men den vil i fremtiden være en ekstra mulig feilkilde. Det er like greit å få den vekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå