Gå til innhold

Rar oppførsel på prosessor

XCVBS

Anbefalte innlegg

Nå har jeg akkurat bestilt meg og fått de delene jeg trengte for å få en ny OK pc.

Fikk nemlig tak i en AMD XP2200+ CPU, vifte og hovedkort. Hovedkortet funka ikke, så det kasta jeg. Men jeg tenkte jeg kunne bruke vifta og cpu`n, så da kjøpte jeg et par ting fra komplett (resten hadde jeg fra før):

Asus A7V600-X

DDR-DIMM PC3200 256MB

Q-Tec Midi tower ATX 6024MD, Sort

PCen er satt sammen den, har installert Windows også. Men så kommer problemet: det er vel ikke riktig at prosessoren skal være 2100MHz i bios, under setup? I oppstarten vises den som AMD Athlon XP 1800MHz prosessor, og under instillinger i bios står den på 100/33Mhz med multiplier på 21. Prøver jeg å stille inn på manual kan jeg stille inn på multiplieren også. Detta er vel ikke vanlig? Stiller jeg den inn på 13,5 med systembus på 133 står den fortsatt på 1800MHz i oppstarten.

Ja, og en ting til: 85.5 grader etterhvert er vel litt vel mye?!? Hva i alle dager har fyren som hadde denna gjort med den, hehe. Må jeg virkelig gå til innkjøp av ny prosessor allikevel?

- Steffan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, prosessoren skal være på 1800Mhz. 133 i BIOS er riktig, og da blir det vel riktig multiplier 13,5.

85 grader er VELDIG mye, og hvis den temperaturen er riktig, er det like før cpu tar kvelden (kjernen brenner opp eller no). Og da er det mer sannsynlig at du ikke har montert kjøler riktig, med riktig kjølepasta osv. Hva slags kjøler har du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...