AK47 Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Jeg har et spill jeg gjerne skulle prøvd online. I manualen står det noen porter jeg skal bruke, men jeg har aldri behøvd å gjøre noe med det før, så jeg skjønner ikke hvorfor det skulle bli et problem nå. Problemet er at jeg ikke får kontakt med server når jeg er logget på spillet. Er jeg logget av og prøver å pinge, så får jeg kontakt med serveren. Finnes det noen god forklaring på dette? Selv har jeg en følelse av at det er en konflikt, uten at jeg vet noe om hvordan jeg fikser det. Til informasjon har jeg Win XP pro og SMC 2804 Barricade router (trådløs). Maskinen skal være mer enn bra nok, så det skal ikke ha noe å si. Noen ideer om hva det kan være og hvordan det kan fikses? Lenke til kommentar
stubrud Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 du er sikkert nødt til å åpne porter i router/modemet ditt, hvordan det gjøres ser du i bruksanvisningen på den, sett da inn alle portene du har jeg om til å lede til din maskin. Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 du er sikkert nødt til å åpne porter i router/modemet ditt, hvordan det gjøres ser du i bruksanvisningen på den, sett da inn alle portene du har jeg om til å lede til din maskin. Dette blir i så fall et nytt område for meg. Jeg må blant annet fylle inn Trigger Port, noe det ikke står noe som helst hva skal være. Og så må jeg velge om det skal være TCP eller TCP&UDP under Trigger Type. Public Port er grei, der er det vel jeg skal fylle ut 5333, 7459, 7980 og 20000 som jeg har fått oppgitt. Det neste er om Public Type skal være TCP eller TCP&UDP. Vet du hva jeg skal fylle ut i disse feltene? Takker for øvrig for svar Lenke til kommentar
stubrud Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 tcp&udp sikkert men sjekk på http://www.portforward.com/routers.htm og finn ditt modem/router. der får du info om hvordan confe routern Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 Sto ikke så veldig mye der. Er fortsatt like uvitende om hva jeg skal fylle opp i Trigger Port-boksen. Det er jo verre enn lotto. Ett av flere tusen tall. Men takker uansett for linken. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hei. Har en SMC-router jeg og (7004VBR). Vil først si at jeg ikke har peiling, men ønsker veldig gjerne å forstå dette selv også. Er ikke enkelt å få til dette, har prøvd tidligere til jeg ga opp og kobla forbi routeren. I manualen står det følgende: "Specify the port normally associated with an application in the “Trigger Port” field, select the protocol type as TCP or UDP, then enter the public ports associated with the trigger port to open them for inbound traffic." Det betyr vel at en outbound-adresse skal stå i triggerport? Når spillet/programmet prøver å gå ut (på en av de som er outbound) så trigges routeren til å ta imot data fra public port (inbound). Men om routeren trigger når ekstern system prøver å ta kontakt vet jeg ikke. Sikkert der TCP og UDP spiller en rolle. Mulig man må opprette 2 like linjer. 1 for TCP og 1 for UDP. Jeg vil tro at det er oppgitt inbound og outbound traffic ports i programmet du skal bruke. Og det vil vel si at portnummeret for outbound skal stå i triggerport og portnummeret for inbound skal stå i public port. Jeg får ikke testet dette da personen i andre enden ikke er hjemme. Har lett etter dette på forumet før men fant ingenting som var givende å ta med seg. Så hvis du tenker sammen med meg så kanskje vi greier å løse dette på egen hånd. Sveinl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå