Gå til innhold

Videregående skole, håp?

Anbefalte innlegg

Jeg kom meg akkurat ikke inn på stabekk skole og står som nr: 35 i kø for å slippe inn. Er det noe håp for meg?
Alle vennene mine har startet på Stabekk og det er også der jeg vil inn, men jeg kommer inn på Eikeli skole om jeg ikke får gjort noe.
Jeg vil gjøre nesten hva som helst for å komme inn akkurat nå, og lurer på om det er noen måter å lure dette systemet de har på. selv om dette er etter at jeg har startet på eikeli.
F.eks: Går det ann å søke om eller noe liknende?

Takk på forhånd for svar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du burde kanskje tenkt på det litt før og tatt i et tak på ungdomskolen. For sent å sutre nå!

Hva vet du om hva innsats han har hatt på ungdomskolen. DUST.

Nei, det er nok ingen måter å (lovlig) lure systemet på som jeg vet om. Det eneste du kan håpe på er at 35 stykker melder avbud. Det er ikke alltid så usansynelig.

Endret av RolfOve
Lenke til kommentar
Du burde kanskje tenkt på det litt før og tatt i et tak på ungdomskolen. For sent å sutre nå!

Jeg sutrer ikke, det er greit for meg å komme inn på den andre skolen også på grunn av at det er IKT der også, men jeg vil helst være sammen med vennene mine, og det er det som er problemet

Lenke til kommentar

Hva vet du om hva innsats han har hatt på ungdomskolen. DUST.

Nei, det er nok ingen måter å (lovlig) lure systemet på som jeg vet om. Det eneste du kan håpe på er at 35 stykker melder avbud. Det er ikke alltid så usansynelig.

Jeg vet iallefall at han ikke har gode nok karakterer til å komme inn. Hva det skyldes er uinteressant. Er det mer rettferdig at han kommer inn enn hvilken som helst annen? Hva med den personen som eventuellt skyves ut av lista? Fortjener ikke han en plass?

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Er det mer rettferdig at han kommer inn enn hvilken som helst annen? Hva med den personen som eventuellt skyves ut av lista? Fortjener ikke han en plass?

Det har jeg aldri sagt og det ville vært helt galt. Det er ikke særlig snilt å komme med sånn etterpåklokskap når en person spør om råd og tips.

Lenke til kommentar

bare å ringe skolen det og forklare, deretter satse på at det ordner seg!

Og en ting til hvis det er slik at de virkelig er dine venner kommer du jo ikke akkurat til å miste dem... dessuten får du masse nye venner på den andre skolen hvis du må begynne der.. og da har du plutselig "dobbelt" opp med venner og det er faktisk ikke så ille det heller!! :D

my 2 cents!

håper det ordner seg!

Lenke til kommentar

bare eet forslag:

følg med om noen i klassen til vennene dine slutter noen av de første ukene, og prøv å søk om å bytte skole...

snakk med rektor på skolen du vil inn på og hør om det er mulig...

alt er mulig for den som trur ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...