Gå til innhold

Metallica..hjelp med å velge...

Camron

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Black Album var starten på kommersialiseringen til Metallica, og Load var en fryktelig nedtur. Metallica begynte plutselig å fokusere alt for mye på imaget og prøvde å fremstå som "kule". Dette gikk selvfølgelig ut over musikken. Reload var derimot en stor opptur rent musikalsk. De tunge riffene og det upolerte lydbildet fra 80-tallet var tillbake, og Metallica var igjen Metallica. Reload er en fenomenal plate, på høyde med Master of Puppets og Kill 'Em All. Black Album er ikke metal, men pop.

Lenke til kommentar
Hva er det med Justice albumet..? Eneste sangen som funker er One som forøvrig er knallbra men resten er veldig platt imo.

Justice albummet er ikke min favoritt heller. Hører egentlig bare på One og Eye Of The Beholder. Men One er jo en av Metallica's aller beste og da :)

Lenke til kommentar
Jeg trodde at jeg ikke likte metal, inntil jeg kjøpte "Black Album" :w00t:

Black album er ikke "metal". Det er pusete ballade-rock, på lik linje med Whitesnake og Scorpion.

Tull på deg.

Jeg anbefaler Ride the Lightning, Master of Puppets og Black Album hvis du skal kjøpe 3 Metallica-plater :)

Lenke til kommentar
Hvorfor i innerste granskauen har ingen nevnt Reload. Et veldig godt album, riktig nok ikke på høyde med Master of Puppets, men definitivt bedre enn Black Album. Ingen våger å sammenligne Reload med Load! :mad:

Load og reload er faktisk utrolig bra plater som jeg liker godt, har hørt på og sett utvikklingen av metallicas musikk siden 1989, og kill em all er greit men ride, master og justice er store plater, deres musikk forandrer seg med tiden og de fornyer segover en periode og blir ikke sittende i det slik som mange band som til slutt blir kjedellige. Justice har en heller dårlig lyd synes jeg, musikken fyller ikke romet om dere skjønner hva jeg mener. The black album prøver vi å glemme ikke sant, utenom my friend of missery, where ever i may roam og sad but true.

Load og reload.... må bare si st det er ikke noen andre plater som har truffet meg slik som disse, de har jeg mange gode minner til. carpe diem, where the wild things are, low mans lyric og the memory remains fra reload er store! På Load så finner vi perler som the house jack built, util it sleeps, hero of the day, bleeding me, wasting my hate, mama said, thorn whitin, ronnie og the outlaw torn, her var det bare 3 middelmådige sanger og det var som alle ser 2 X 4, Aint my bitch og cure.

Garage inc er stor, mange gode covers der i gården. S&M et helt nytt lydbilde med noen av deres beste sanger.

St anger, et veldig sint og agresivt album som ikke har truffet meg helt men helt klart et godt album, selv fikk jeg litt justice følelse når jeg hørte st anger sange for første gang.

Så min anbefaling er å kjøpe alle platene og så begynner du med kill em all, helst the four horsmen, at hetfield hyler mere enn han synger ligger vel i at han var temmelig ung og i oposisjon på den tiden, hør de i kronologisk rekkefølge og nyt!

Lenke til kommentar

Symfoniorkestret ga sangene en helt anen dybde. Men når sant skal sies så er jo musikk fremført av symfoniorkester gangske heftig, tenk på stykker av brahms og gutta der, fremført av gofde orkestre :love: Klassisk som det kalles er svært pen musikk, men jeg klarer ikke å skille alle stykkene fra hverandre.

Sub er gøy!

Lenke til kommentar
Hva er det med Justice albumet..? Eneste sangen som funker er One som forøvrig er knallbra men resten er veldig platt imo.

Syns heile albumet er kjempe eg, spesielt Blackened, One, Harvester Of Sorrow, Dyers Eve og To Live Is To Die

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...