ve_gard Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Heisann! Jeg får ikke inn noen kanaler og lurer på om innstillingene mine er riktige. Jeg har valget imellom diverse standarder som: NTSC, SECAM, PAL Vet at NTSC er utbredt i USA og at vi i Norge bruker PAL. Men jeg har endel forskjellige PAL standarder og. Så jeg lurer da på hvilken jeg skal bruke og hva de forskjellige betyr? Her er de: PAL - M PAL - N PAL - I PAL - DK Hilsen en forvirret Vegard som ikke får sett TV Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Den pleier da å finne det automatisk, så lenge du har satt hvilket land du er i. Ellers kan du jo også prøve denne softwaren: Chris-TV, åse om det funker bedre. Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Bruker Pal-N og det fungerer bra. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 I Norge bruker vi PAL B på VHF-båndene og PAL G på UHF. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) Hva står video input på da? Bruker du S-video eller Composite eller tv tuner input? Bruker du S-video ledning så sitter du video input på -S-video o.s.v. Forresten kobler du fra Digital tuner eller kabel? Kobler du fra Digital tuner til Tv kortet så kan du koble fra digital tuner fra Out utgangen og til den gule inngangen til tv kortet og trykk Video-input på composite. Håper dette hjalp deg litt Scortech Endret 15. juli 2004 av Scortech Lenke til kommentar
ve_gard Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 jeg har BARE de valgene jeg skrev opp. PAL B og G får jeg ikke opp som noen valg desverre.. skal sjekke ut litt.. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Hvis du kun har de PAL-versonene, så har du nok et problem. Skulle tro at kortet ikke var beregnet for bruk i Europa. PAL - M og N: Brukes stort sett i sør-Amerika. PAL - I: Brukes i Storbritannia, Irland og noen få andre land langt unna. PAL - DK: Brukes i noen få tidligere østblokkland som har godt over fra Secam. Vet ikke om valgene begrenses i software eller hardware, kanskje noe kan oppgraderes? Eller var det noen valg av land eller verdensdel når du installerte software? Lenke til kommentar
ve_gard Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 Jeg kjøpte da kortet på Elkjøp.. det har funket før (2 dager siden) da burde det funke i Norge så sletta jeg alle kanalene, pga. skulle stille inn alle på nytt med radio itilegg.. åså blir PCTVPRO helt domm Den finner ingen kanaler når jeg søker igjenom.. har sjekka coaxen mot en TV.. den funker perfekt.. å den har "kontakt" inntil pcen også kjenner jeg når jeg plugger den i.. men likevell slår den seg vrang... :s mvh Vegard Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 oppdater drivere, dei er jævlig dårlig i win2k og xp Lenke til kommentar
bennyno Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Jeg hadde samme problem med mitt Pin. RAVE. Avinnstaler all software og legg det inn på nytt.Det hjalp for meg. Mvh Tore Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hvis du har PCTV PRO så vil jeg anbefale at du ikke innstallerer software for Rave utgaven..Det gjorde jeg en gang. Da hadde jeg veldig få alternativer og velge imellom. Så installer Pro utgaven fra cden du fikk med. Har du gått igjennom PCTV assistant? den skal kunne hjelpe deg hvis du har koplet alt riktig. Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hvis du har PCTV PRO så vil jeg anbefale at du ikke innstallerer software for Rave utgaven..Det gjorde jeg en gang. Da hadde jeg veldig få alternativer og velge imellom. Så installer Pro utgaven fra cden du fikk med. Har du gått igjennom PCTV assistant? den skal kunne hjelpe deg hvis du har koplet alt riktig. Forskjellen på softwaren mellom PRO og RAVE er én .dll-fil. Om du har PRO, installer softwaren fra CD, finn filen VisionID.dll og ta vare på denne. Så avinstallerer du programmet og driverne (bruk gjerne RegDelete fra Pinnacle) og installerer nyeste versjon av PCTV fra Pinnacle. Erstatt VisionID.dll med den du tok vare på og du har alle funksjonene PRO skal ha. -Kisp Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 VisionID..Hmm..det viste jeg ikke..interessant...takk for det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå