Joerghau Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Heisann! Tok et raskt søk i forumet etter GAIN, men fant ikke noen direkte anvisninger for hvordan man fjerner den hel***tes dritten. Nå som jeg hadde helt nyformatert C:-disk og greier. Så derfor; Noen som kan hjelpe meg med step-by-step instructions hvordan jeg fjerner GAIN? Og ikke minst, hva kan jeg gjøre for å unngå å få det igjen (hvis det er mulig)? Har til enhver tid Windows oppdatert, Norman oppdatert, aktivert brannmur i Windows. Noe mere jeg kan gjøre? BTW; Tar AdAware knekken på GAIN? Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Google er en fin bil. http://www.free-web-browsers.com/remove-gator.shtml Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 I fremtiden, så vær forsikt med å trykke på popups som du får. Forøvrig har toolbar'en til google en fin innebygget popup stopper. Ellers så bruker du Spybot S&D for å fjerne spyware (som blant annet Gain er). Lenke til kommentar
Joerghau Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 Takk takk, selv kjører jeg BMW! (Men jeg bor ikke i Oslo, så kom ikke her med det jævla kabab snakket!) Gjør et forsøk nå! Lenke til kommentar
Joerghau Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 I fremtiden, så vær forsikt med å trykke på popups som du får. Forøvrig har toolbar'en til google en fin innebygget popup stopper. Ellers så bruker du Spybot S&D for å fjerne spyware (som blant annet Gain er). Litt ironisk dette her; Jeg formaterte C:-disken min i går, og alt var bare fryd og gammen. Ikke EN(!) popup, før nå i stad, og da var det GAIN! Hmm... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 adaware tar knekken. Men du må sikkert avinstallere den versjonen du her og innstalere den nye. Spybot er også grei å ta på maskina også... Lenke til kommentar
Joerghau Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 Kan jo nevne at etter ET(!) døgn i drift, etter formatering, fant AdAware 53 objekter!! Wow.... Og da aktiverte jeg brannmuren i Windows, installerte Norman og kjørte Windows Update UMIDDELBART etter reinstallering av Windows. Huff, så ødelagt nettet er blitt... Lenke til kommentar
Joerghau Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 Takker for all hjelp og inspill folkens, fikk fjerna faenskapen. AdAware tok det ikke, men Spybot greide det! Lenke til kommentar
wil Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 gjelder å ikke trykke for fort på popups veit du. da får du ofte ubehagelige overaskelser. selv har jeg maskina mi stående på 24 timer i døgnet på nett, og den har aldri spyware. Lenke til kommentar
Joerghau Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 gjelder å ikke trykke for fort på popups veit du. da får du ofte ubehagelige overaskelser. selv har jeg maskina mi stående på 24 timer i døgnet på nett, og den har aldri spyware. Som jeg nevnte lenger opp, har jeg aldri hatt problemer med popups før, og etter at jeg reinstallerte maskinen, vet jeg med 100% sikkerhet at jeg IKKE har fått opp / klikket på noen popups. Den første popup'en som kom, var GAIN. Og den kom idet jeg entret sidene til Logitech for å laste ned en driver. Hvordan har forresten du beskyttet deg for å unngå spyware? (Jeg har forresten IKKE NOE tvilsom programvare installert på PCen. Kun pålitelige programmer. Eller, vent litt... DivX codec'en; er den tvilsom mtp. spyware?) Lenke til kommentar
wil Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 jeg? nei, jeg er forsiktig med å gå inn på tvilsomme sider, jeg er forsiktig med å trykke ja på meldinger fra internet om jeg vil installere ting. ja, det er vel forsåvidt alt. får hverken virus eller spyware på denne pc`en. også bruker jeg Opera da. Popupstopper nummer 1. skal forresten søke igjennom maskina for spyware etterpå, men jeg har mest sannsynlig bare cookies liggende. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 jeg har brannmur, antivirus og dill og dall.. allikevel kommer det et angrep i ny og ne hatt gain jeg og, den følger ofte ulike p2p program ..... Og Joerghau: jeg er på mye rare sider også Lenke til kommentar
wil Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 nå søkte jeg nettopp igjennom maskina med både Spybot og Ad-aware. begge med nyeste oppdateringer, fant 2 objekter på begge programmene. en cookies og et sånn annet greier, som visst nok følger med i Windows. vet ikke helt hva det er for noe med det heter Alexia eller noe sånt. rare sider er jeg aldri inn på. ikke på denne pc`en iallefall. uff, husker når jeg tok en skanning på skole pc`ene rett før sommerferien med Ad-aware. 602 objekter fant den med ad-aware. fysj, stod et kvarter og markerte filer etterpå. noen av objektene fikk jeg ikke fjernet heller før jeg restarta maskina. men så fikk jeg fjerna alt. alt av hotbar, sånn som hotmail bar, og msn ba og sånne ting, kort sagt toolsbar, tror jeg regnes som spyware i følge Ad-aware. vet ikke hvordan det er med spybot men. jeg har iallefall aldri hatt problemer med å fjerne spyware fra de pc`ene jeg har holdt på med. tror mye av grunnen til at jeg ikke har spyware er fordi jeg kjører Opera å ikke Internet Explorer. internet explorer er jo noe shit etter min mening. tror internet explorer slipper igjennom mye spyware. sånn som ekstra greier i favoritt mappa og toolsbar. sånne hadde jeg mye av før når jeg hadde Internet Explorer, men aldri i Opera. har faktisk aldri sett en eneste ufrivillig startside i Opera jeg. ikke som jeg kan huske på nå. nå skal jeg ikke utale meg om Mozilla slipper igjennom mye toolbar og sånne ting og ekstra favoritter, men hvis den har en popupstopper integrert, så tror jeg ikke at den slipper igjennom noe særlig, men det kan jeg som sagt ikke utale meg om. Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) Bruk Spywareblaster Den skal stoppe det meste FØR det kommer inn på systemet. Videre kan du bruke WinPatrol, så får du beskjed med en gang et nytt program, som starter ved oppstart, er installert. Edit: Leif Endret 15. juli 2004 av XenZor Lenke til kommentar
Joerghau Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 Skjønner ikke hvor all dritten kommer fra, jeg er ALDRI inne på tvilsomme nettsider, og synes selv jeg har god selvdisiplin når jeg er på nett. Popups er svært sjeldent (faktisk så og si aldri, heldigvis) noe tema hos meg, men likevel finner AdAware og Spybot stadig masse ny spyware. Jeg ta er hint når jeg får det, og tester Spywareblaster. BTW; Spybot virket som et særdeles OK program, bedre enn AdAware. Jeg har forresten Norman Personal Firewall liggende; vil dette kunne hjelpe på all spyware'en? (Den innebygde brannmurin i Windows tar det i hvertfall ikke.) Ellers spørs det om det ikke snart er tid for å teste noe annet enn IE som nettleser! Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 BTW; Spybot virket som et særdeles OK program, bedre enn AdAware. Jeg har forresten Norman Personal Firewall liggende; vil dette kunne hjelpe på all spyware'en? (Den innebygde brannmurin i Windows tar det i hvertfall ikke.) Ellers spørs det om det ikke snart er tid for å teste noe annet enn IE som nettleser! SpyBot og Adaware utfyller hverandre. Norman hjelper heller lite mot spyware. Og JA bytt til Opera Lenke til kommentar
wil Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 PC-Cillin 2004 skal stoppe spyware. det står det iallefall her at den skal gjøre. spywareblaster, husker jeg ikke helt om jeg har prøvd, men koster ikke det programmet penger da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå