Gå til innhold

Hvordan ser dette oppsettet ut?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal ha en PC til alt mulig bruk, spiller ikke så mye, bare litt av og til. Jeg har lyst på en kjapp og men stille PC (lav dB), har ikke tidligere drevet med overklokking, så det er ikke så veldig viktig.

Det skal være en PC som jeg ikke trenger å oppdatere på noen år :p

Jeg vil kjøpe alt på en nettbutikk da jeg trur det i lengden er mest lønnsomt, grunnet frakt kostnader o.l.

Det jeg har funnet frem til etter å ha lest på tester og erfaringer. Produktene er hentet fra Komplett.no

MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid

Varenr.: 300050

Lagerstatus: 500+ stk på lager 1149 1149

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, OEM

Varenr.: 122903

Lagerstatus: 1 stk på lager 1650.01 1650.01

Thermaltake Venus 12 CPU-Vifte A1744 Socket 754/940-AMD Opteron/AMD 64

Varenr.: 123406

Lagerstatus: 50-99 stk på lager 375 375

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Kit w/two matched Value Select 256MB

Varenr.: 122090

Lagerstatus: 100+ stk på lager 929 929

Western Digital Raptor 36.7GB S-ATA 8MB cache 10000RPM

Varenr.: 117353

Lagerstatus: 20-49 stk på lager 925 925

Seagate Barracuda 7200.7 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

Varenr.: 123996

Lagerstatus: 13 stk på lager 1249.99 1249.99

NEC DVD recorder ND-2510A IDE Sort, Bulk DVD+R/+RW (Dual Layer) og DVD-R/-RW

Varenr.: 300724

Lagerstatus: 100+ stk på lager 794.99 794.99

PAPST Vifte 80x80x25mm Vifte m/5,25" kontakt 12db

Varenr.: 107185

Lagerstatus: 17 stk på lager

Har et et geforce 4 TI4200 128 mb, ikke kjempegodt men trur det holder for meg. Har alt det andre også, kabinett osv. (har igrunnen en dvd-brenner, men kun en + brenner, så oppdatere den med det samme)

Det jeg også lurte på, er det lurt å kjøpe ram i 2x256 brikker eller 1x512?

Og den viften, er det gode greier, da tenker jeg på om den er veldig rolig, skal neppe overklokke så trenger den ikke så VANVITTIG kjølig? Eller bør jeg kjøpe BOXED prosessor?

Har lest mye god ord om Raptor hardisken, derfor kjøper jeg den til å ha OS og programmer på, eventuelt spill og dersom det blir plass.

Setter veldig pris på tilbakemelding fra dere.

*forvirret i en verden med alt for mange hovedkort :p *

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg søkte litt rundt og fant det ut selv, takk for at du opplyste meg om det.

Man måtte først gjøre den om til en 411s versjon som tar + og -, deretter kunne man videre gjøre den om til en 8x brenner dual brenner. Det er jo helt sjef, viste ikke at man kunne gjøre det med min. Har lest at de kunne gjøre det med NEC.

Takker _odin_ du sparte meg for enn 800kr.

Så da blir det heller bare 1 ram brikke, ikke dvd brenner og det blir nok også en Boxed ettersom de ikke har mer igjen av den vifteløse.

Takker for alle svar, bestiller soon.

Lenke til kommentar

Hei

Ja da var varene bestilt, men DÆVEN de er treige nå Komplett. Hatt en hel dag på seg å sende, men ikke gjort det ennå. Snakket med de, og da regnet de med at jeg hadde det til onsdag/torsdag i neste uke.

Når det gjelder ram så oppgradere jeg det nok senere, ramen blir vel billigere etterhvert også. Nå får eg se hvordan det fungere med 512.

Takk for tilbakemelding

Lenke til kommentar

Det er ingen bombe at det tar lang tid på komplett. De har alt for mye å gjøre om dagen... :cry:

Angående det skjermkortet, holder det sikkert nå, men det kan kanskje være en idè å oppgradere det etterhvert

Endret av frozen_cpu
Lenke til kommentar

Rolf_Ove

Jeg bare la alle varene inn i handlekurven på komplett og limte det inn her. Bare stress å ta vekk lagerstatus, så det er vel latskap ja :D

Når det gjelder WD disker og bråk, så er jeg klar over at de lager endel lyd, men leste litt tester av denne (på HW.no) at det ikke var så veldig høy lyd på denne. Jeg får se hva det blir til. Den var jo ikke SVINDYR, men penger er det jo.

Når det gjelder ram så får jeg se det litt ann, er det tydlig at den trenger noe mer, så kommer jeg til å investere i en 512 brikke til.

Men jeg kan jo ikke bruke opp alle pengene mine, skal jo kanskje snart begynne å bygge hus(og det er f*** meg ikke billig ;) )

Takker for all respons

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...