Gå til innhold

Kjøpt meg ny pc med et lydkort for mye

Anbefalte innlegg

Har bestillt meg ny pc på komplett.no, bestilte den pc'en som var med i testen på www.dinside.no i juni. Der bestilte jeg mer et lydkort siden det sto som ikke oppgitt på menyen der du kan bytte ut de forskjellige komponentene. Men så kiket en med litt mer peiling en meg på det senere og sa at det var integrert en bra lydkort i hovedkortet fra før. Pc'n er nok på vei nå så er for sent å avbestille lydkortet regner jeg med, men hva har det egentlig å si at det er to stykker i pc'n?

Er det bare og plukke ut det jeg bestilte ekstra? Har nemlig en pc til uten lydkort som jeg kan bruke det på. er det noe jeg må fikse på etterpå da?

Sikkert dumme spørsmål, men har ikke snøring på data og vært greit å vite hva jeg skal gjøre :)

MVH Even Solbakken

Endret av EvenS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har sikkert komplett deaktivert det integrerte lydkortet og lagt inn drivere for det nye. Da må du fjerne driverne for det integrerte og aktivere det integrerte lydkortet i bios og installere chipset driverne for lydkortet. Du kan så fjerne det gamle. :)

Lenke til kommentar
Da har sikkert komplett deaktivert det integrerte lydkortet og lagt inn drivere for det nye. Da må du fjerne driverne for det integrerte og aktivere det integrerte lydkortet i bios og installere chipset driverne for lydkortet. Du kan så fjerne det gamle. :)

Det der må jeg nok ha inn med Te-Skje :blush:

Gidder du å gi meg ei forklaring på hvordan jeg gjør det, i detalj

:)

Lenke til kommentar
Da har sikkert komplett deaktivert det integrerte lydkortet og lagt inn drivere for det nye.

Det er mulig jeg tar feil, men så vidt jeg vet setter Komplett bare sammen maskinene, og installerer ikke noe programvare, drivere eller liknende.

Endret av PelsJakob
Lenke til kommentar
Regner med at de setter den sammen og instalerer alt som trengs til den?

Ja, hvis du bestiller med OS mener jeg at de installerer alt. Vi venter til du får PCen og ser hva som er installert eller ikke installert. Da kan jeg eventuelt hjelpe deg. Vet ikke om du er klar over det, men du har tre års telefonsupport på PCen noe som er veldig greit hvis du er nybegynner.

Lenke til kommentar

Mine 2 cent...

Bør ikke ta problemene på forskudd, så her er best case scenario:

Komplett har helt sikkert ikke deaktivert lydkort. Bare slå av maskinen, dra ut nettkontakt og ta ut det x-tra lydkort og sett det i den gamle maskinen.

Når du starter den nye maskinen på nytt uten det x-tra lydkort vil windows automatiskt sette det interne som default - dvs du trenger ikke gjøre noe som helst.

På den gamle maskinen kan det hende at du trenger å installere drivere til lydkortet. Det kommer an på hvilket operativsystem som kjører på det og hva slags lydkort det er. Er operativsystemet eldre enn lydkortet må du nok få tak i en driver. (Regner med at Komplett legger ved CD'en med maskinen.)

Lenke til kommentar
Men så kiket en med litt mer peiling en meg på det senere og sa at det var integrert en bra lydkort i hovedkortet fra før.

Har hittil ikke hørt et integrert lydkort som engang kan nevnes i samme setning som Audigy2 / Audigy 2 ZS. Syns personlig at ALLE integrerte lydkort er CRAP!

Men for all del, det er brukanes. Er bare så utrolig mye mindre støy på utgangen, i tilleg til at dynamikken er helt suveren i forhold.

Lenke til kommentar
Syns personlig at ALLE integrerte lydkort er CRAP!

Men for all del, det er brukanes. Er bare så utrolig mye mindre støy på utgangen, i tilleg til at dynamikken er helt suveren i forhold.

Alle integrerte lydkort er CRAP, men de er greie nok?... :roll:

og ontopic: Skal nok gå greit å bare røske ut kortet, ikke tenk for mye på alle de som regner med at komplett har disablet det i bios med mindre du ikke får lyd... :)

Lenke til kommentar
dere skal gjøre alt så vanskelig.....

trenger ikke å aktivere noe som helst i bios, det older å dra ut det nye, å bare innstalere driverene til det intigrerte

XP-generasjonen.

Edit: Mulig den var litt frekk.

Endret av RolfOve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...