mfurmyr Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Etter å ha installert Win 2000 Pro på nytt, installerte jeg driverne for Matrox G400 Dual Head. Men nå vil ikke pc-en starte. Ved oppstart får jeg beskjed om at NHLDR mangler og at jeg må ta en Control Alt Delete. Det samme gjentar seg så igjen. Er det noen som vet hva jeg burde gjøre? Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 NTLoader er borte det er den fila som har opplysninger om oppstart kjør reperasjonsdelen på instaleringen. Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Ta ut disketten fra diskettstasjonen? Lenke til kommentar
mfurmyr Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 Har prøvd flere ting og nå står cursor og blinker nederst til venstre på siden med "PCI devise listing..", og vil ikke gå videre. Har jeg en oppstart diskett til mitt P2B DS hovedkort? Maskinen har fungert fint så lenge at jeg ikke husker eller vet hva jeg har! Lenke til kommentar
Akke Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Får du startet i safemode? (f8 mens den hvite progressbaren går) Kommer du ikke så langt engang må du boote fra win2k CD'n å kjøre repair Windows 2k. Lenke til kommentar
mfurmyr Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 Nei, jeg kommer ikke så langt at Win starter. Cursor begynner å blinke i startmodus rett før Win 2000 skal starte og vil ikke gå videre. Ved installering av drivere for Matrox G400 Dual må det ha skjedd noe. Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 vil anbefale deg å se over ide-kablene i maskinen. ta dem ut, og se om du kan se kobberet i dem. (en god indikator på at kabelen er "åpen" er at den ligger i spenn over en skarp kant) du kjører en clean-install av win2k pro? sikker på at hd'en er formatert riktig? (du har mao formatert disken etter at du har laget nye partisjoner?) du kan formatere den under install av win2k pro, kan godt bruke ntfs om pro er det eneste os'et du bruker (el om du kjører andre os med støtte for ntfs) disken som du booter fra er den som står som den aktive partisjonen i fdisk? kan også være noe gale med noen av pci-kortene dine. prøv å fjern dem alle, og sett en og en tilbake. start win2k mellom hvert kort. prøv å bruke force update i bios'en (update escd), slik at den leser kort-informasjonen på nytt. pnp os skal alltid stå på no (har med det å gjøre at da tar bios seg av irc-styringen til pci-kortene1) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå