Gå til innhold

PC'n låser seg

kingkop

Anbefalte innlegg

Hallo.

Har hatt denne PC'n nå i to år uten problemer. Plutselig skjer det mye tull.

Saken er at når jeg bruker fildelingsprogrammet eMule så låser maskinen seg. Jeg har brukt dette programmet i mange år så jeg aner ikke hvorfor maskinen skal slå seg vrang nå.

Men jeg har spurt litt og noen sier at det kan være noe galt med minne (RAM) på maskinen min. Ja kanskje det, siden jeg henter mange filer og hver fil har rundt 300 koblinger. Vet ikke om minne plutselig skulle bli senil og om denne låsingen er et resultat av det. Vet bare at dette ikke har skjedd før.

Har prøvd å installere flere versjoner av eMule samt formatere XP uten at det hjalp.

For å følge opp denne RAM teorien, er det noe jeg kan gjøre for å se om alt er frisk? Jeg har 512mb DDR RAM

Takk for gode råd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har faktisk kjørt PC'en min i over et år nå uten å reinstallere. Begynner å få noen feilmeldinger her og der, og oppstarten min er ikke så rask som den en gang var, men ting funker sånn som de skal. Er selv på vei å reinstallere Windows, venter bare på nye komponenter fra PCutstyr. Men 2 år uten å formatere / reinstallere Windows? Wow det MÅ jo være ny rekord hehe. Anbefales ikke. Det blir mye kødd som kanskje ikke merkes i de daglige med Microsoft etter to år.. Du hadde allerede prøvt å formatere? OK, da må jo nesten problemet skyldes maskinvare. eMule bruker ganske mye minne, og rundt 30% av CPU kraften om du ikke kjører det i bakgrunnen. Feilen kan kanskje være at du ikke har avsatt nok virtuelt minne? Sett av cirka 2gb, og prøv igjen. Kanskje du har mye programmer og slikt som setter i gang når Windows starter opp? 512mb er tross alt minimum anbefalt til WinXP ettersom det sluker endel minne. Har du da i tillegg masse programmer kjørende og skal starte eMule, kan det være problemet ditt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...