Feitakodle Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Hei Jeg sitter her med en helt tom berbar pc. Den har verken cd-rom eller diskettstasjon. Det jeg lurer på er hvordan man installerer windows xp via LAN. Hva må jeg gjøre for at den berbare skal få kontakt med den andre pc-en på nettverket slik at den kan få installert windows?? Lenke til kommentar
Jibarm Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Håper det er greit at jeg bumper denne topicen, siden spørsmålet er det samme som jeg hadde tenkt å stille i en evt. ny topic. Vet det er mulig å installere xp over nettverk, men hvordan gjør man dette? Regner med at noen her har kunnskap nok til å forklare. Vanskelig å finne noe som helst med vanlig søk. Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Har gjort det en gang, ved hjelp av RIS-server (Remote Installation Services). Satt opp RIS-server-funksjonalitet på 2003 server-boksen min, og la inn XP som en mulighet her. Boota den lille skit-laptopen med nettverkskabel i, etter å ha fått den til å lagt inn LAN som første boot-sequence, og det funka som fjell. PROBLEMET med RIS-server er at den klarer ikke å partisjonere boksen din. Det gjorde ikke noe på denne laptop'en, med en samlet harddisk på ca 6 gb, så var det greit å bare ha en partisjon, men det kan være en sur overraskelse med en partisjonert harddisk. Og det er muligens ikke alle forunt å ha tilgang til en RIS-server. Men hvis man har det, så er det en mulighet for å installere XP over nettverket. Kirikiri Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Og det er muligens ikke alle forunt å ha tilgang til en RIS-server. Men hvis man har det, så er det en mulighet for å installere XP over nettverket. Kirikiri Jeg har lurt på dette selv, men har xp installert på min vanlige PC. Da finnes det ingen mulighet for å få installert xp på en annen PC over LAN (ved booting fra NIC)? Har aldri installert windows server 2003, men har det liggende. Hvordan setter man opp/installerer en RIS-server? Leste noe om det på microsoft sine sider, men det var litt kryptisk skrevet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå