erikar Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) Hei, Jeg har lest en del av del som er lagt ut om nettverk her, men har litt andre behov for hjelp så derfor denne meldingen. Jeg har koblet en PC til rooter fra Dell, True Mobile 2300, og derfra til modem fra Telenor, speed touch. Jeg har Dell True Mobile 1180 Wireless adaptere som jeg skal bruke på andre PC'er for på den måten å etabere et trådløst lite kontornettverk. Jeg har prøvd å bruke veiviseren på Windows XP uten spesielt hell. Det er et eller annet der som ikke fungerer som det skal. Kan noen gi meg "en-steg-for-steg" oppskrift? Erikar Endret 15. juli 2004 av erikar Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) Har du lest denne guiden? Edit: Beklager, jeg så ikke at du hadde lest mye her på forumet. Det blir litt mye å forklare hvordan du setter opp et hjemmenettverk (det kan jo fort bli en guide), men google er alltid en god kilde til informasjon. Endret 15. juli 2004 av RolfOve Lenke til kommentar
erikar Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 og da henviser du til hva? Innlegget fra el-asso eller? Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 "Det er et eller annet der som ikke fungerer som det skal. Kan noen gi meg "en-steg-for-steg" oppskrift?" Litt fyldigere feilbeskrivelse gjør det myye lettere å hjelpe deg... Lenke til kommentar
erikar Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 Ja det skjønner jeg. I min naivitet trodde jeg at jeg kunne bruke funksjonen vieiviser for nettverksinstallasjon i XP og så var det gjort. For det første så lar dette seg ikke gjøre, dvs. det blir ikke opprettet noe arbeidsgruppe. For det andre så ha rdet vært problemer med å bruke TrueMobile 2300, Dell, sammen med SpeedTouch fra Telenor. Til slutt fant jeg ut at koblingen fra SpeedTouch måtte være i Lan4 og ikke kboles i internet tilkoblingen der den egentlig skulle være, nettopp for at TrueMobile enheten skulle "oppfattes" som en del av nettverket og ikke som router. Dette har samtidig ført at jeg ikke kommer inn på konfigurasjonen av router ved å skrive 192.168.2.1 i adresselinjen på explorerer. Det var derfor jeg tenkte at nå var det greit med en hands-on veiledning. Lenke til kommentar
erikar Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 Det viste seg at installeringen av nettverket gikk helt greit når jeg disabled Firewall i Norton. . Jeg trodde man var helt avhengig av å ha sånne brannmurer, men jeg fikk greie på at det ikke var nødvendig når man kjørte gjennomen router. Stemmer dette? Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hvis ruteren har innebygd firewall så er det ikke nødvendig nei. Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hvis ruteren har innebygd firewall så er det ikke nødvendig nei. Husk å aktivere denne firewall'n også da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå