Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppsett av lite kontornettverk

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har lest en del av del som er lagt ut om nettverk her, men har litt andre behov for hjelp så derfor denne meldingen.

Jeg har koblet en PC til rooter fra Dell, True Mobile 2300, og derfra til modem fra Telenor, speed touch. Jeg har Dell True Mobile 1180 Wireless adaptere som jeg skal bruke på andre PC'er for på den måten å etabere et trådløst lite kontornettverk. Jeg har prøvd å bruke veiviseren på Windows XP uten spesielt hell. Det er et eller annet der som ikke fungerer som det skal. Kan noen gi meg "en-steg-for-steg" oppskrift?

Erikar

Endret av erikar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det skjønner jeg. I min naivitet trodde jeg at jeg kunne bruke funksjonen vieiviser for nettverksinstallasjon i XP og så var det gjort. For det første så lar dette seg ikke gjøre, dvs. det blir ikke opprettet noe arbeidsgruppe. For det andre så ha rdet vært problemer med å bruke TrueMobile 2300, Dell, sammen med SpeedTouch fra Telenor. Til slutt fant jeg ut at koblingen fra SpeedTouch måtte være i Lan4 og ikke kboles i internet tilkoblingen der den egentlig skulle være, nettopp for at TrueMobile enheten skulle "oppfattes" som en del av nettverket og ikke som router. Dette har samtidig ført at jeg ikke kommer inn på konfigurasjonen av router ved å skrive 192.168.2.1 i adresselinjen på explorerer. Det var derfor jeg tenkte at nå var det greit med en hands-on veiledning.

Lenke til kommentar

Det viste seg at installeringen av nettverket gikk helt greit når jeg disabled Firewall i Norton. :D. Jeg trodde man var helt avhengig av å ha sånne brannmurer, men jeg fikk greie på at det ikke var nødvendig når man kjørte gjennomen router. Stemmer dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...