Gå til innhold

speilrefleks første gang

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte her om dagen et hendig kompakt digital kamera, og fikk slengt med en Nikon f55 speilrefleks i en pakkepris. Har alltid hatt lyst til å prøve dette. Jeg liker å ta en del bilder. Jeg lurer på om f55 er for primitivt, at jeg etter hvert ikke vil se de helt store utviklingsmulighetene i et slikt kamera.

Som første gangs bruker, burde jeg satse på et annet kamera, som f75 eller Eos 300 ?

Hva betyr det at et objektiv har makrofunksjon?

Er det noen som kan anbefale et kamera, enten nytt, eller et brukbart brukt kamera ?

På førehand takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

f55 er vel et helt greit kamera, men personlig foretrekker jeg litt eldre kamera, for mer manuelle instillinger. (Automatiske innstillinger har du vel flusst av på digitalkameraet ditt)

det er jo det fotografering med SLR er for meg. gleden ved å bruke tid på et bilde, og finjustere med manuelle innstillinger.

gå i hvertfall ti år tilbake i tid, og du finner solide kameraer med både manuelle og automatiske innstillinger for en rimelig penge (ca 1000 spenn)

Fotograferer en del med digitalt kompaktkamera jeg og, men det kan jo ikke måle seg med SLR..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...