pgdx Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Alltid når jeg skal installere et program, får jeg følgende feilmelding: [root@maskinappelsin program-src-1.2.1]# ./configure checking for gcc... gcc checking for C compiler default output file name... configure: error: C compiler cannot create executables See `config.log' for more details. Hva skyldes det? Er det noe jeg mangler? Jeg er ikke særlig dreven når det gjelder linux, så det er sagt... Her er config.log Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 kva distro? Er fare for at du enten mangler nokon development pakker, eller har bugga instalasjon. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Den der skal ikke skje etter en arch-install, uansett hvor minimal den er. Veldig, veldig sært. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Eg har hatt samme problemet etter instalasjon av debian woody. Eg tok ein fort og gale løsning, reinstall. Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Legg inn gcc på nytt. hvorfor skulle du egentlig compile fra source? fant du ikke programmet i pacman? Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) [slett] Endret 15. juli 2004 av Nichotin Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Sjekk om du mangler binutils. Dette (http://archlinux.org/packages.php?id=5) er evt. rett pakke. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 Vel... Skaffet meg filen via pacman... *kremt* Tenkte ikke på det før Nichotin sa det... Men som diskvask sa, installerte binutils med pacman, og nå er vi i gang. Takker for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå