Hind Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Hei. Jeg er ute etter å oppgradere minnet litt, har en TwinMOS PC2100 DDR-DIMM 512MB CL2.5 Minne 184-P inne, men jeg finner ingen butikker som har en lik brikke på lager. Så det jeg lurer på er om jeg kan bruke brikken kombinert med denne uten at maskinen blir ustabil. Eller hvis noen har en identisk brikke med den jeg har, og vil selge den, må dere gjerne kontakte meg på [email protected]. Lenke til kommentar
ChriZno Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) Hvorfor i all verden VIL du blande? Jeg fatter ikke det O_o har nettopp svart på en post fra en annen fyr som vil blande. Joda det skulle gå greit å blande så lenge de er samme type og hastighet, det er som batterier det. Bare mer komplisert. Du kan jo alltids prøve, men de fleste jeg kjenner som har prøvd å blande har feilet. Kjøp heller en til TwinMOS hvis du har TwinMOS fra før. Eller bruk litt ekstra penger og bytt ut hele skiten med Corsair minne. Det er absolutt verdt det!! Endret 15. juli 2004 av ChriZno Lenke til kommentar
Hind Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 Jeg glemte å si at jeg ikke finner en slik TwinMos brikke noen plasser, derfor jeg må skaffe noe annet, om jeg ikke kjøper nytt hovedkort og ram. Lenke til kommentar
ChriZno Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Å hehe, da er saken en annen. Det var TwinMOS PC2100 ikke sant? Joda ganske gammel ram det der. Um ville nok satset på nytt hk og ram enn å prøve å blande. Lenke til kommentar
Hind Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 Jo blir vel nødt til det, noen anbefalinger? har sett litt rundt, men har ikke kommet fram til noe valg enda. Lenke til kommentar
ChriZno Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) Tja det kommer vel an på. Skal du ha ny CPU med det samme? Hvis ikke, hvilken type CPU har du fra før? Socket370? 478? Du skal uansett ha DDR ram, og hvilken modell du skal ha avhenger vel av budsjettet ditt. Men uansett er Corsair å anbefale. De har ramtyper i de fleste prisklasser. (Eller d.v.s. de er litt dyrere enn standard ram men det er da også en grunn til det: kvaliteten og hastigheten på ramen. Har selv 1x 512mb Corsair XMS 3500c2, som var det beste du fikk tak i da jeg kjøpte det for drøyt halvannet år siden tror jeg. Kan ha vært to år siden nå. Aldri hatt problemer med det, går som et olja lyn) Skulle jeg selv kjøpt nytt HK, CPU og RAM idag ville jeg nok kjøpt dette: *AMD Athlon 64 3000+ 2.0ghz 512kb cache, boxed *MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB *Corsair Value S PC32001024MB Kit w/two matched Value Select 512MB De har bedre (men dog dyrere) Corsair minne også, men 3200 skulle vel holde, såfremt du ikke skal overklokke vilt. Husk at dette er bare en anbefaling, og er tilpasset mit eget stramme databudsjett. Visse vil nok heller anbefalt bedre prosessor og bedre minne, mens hovedkortet er i toppklasse. Endret 15. juli 2004 av ChriZno Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 jeg har 2 rambriker på pc'n min. Twinmos PC 2700 512 x2 men den ene brikken tok dagen. og på komplett har de nå bare PC3200 vil det være en dum ide og blande PC 2700 og pc3200 det er ekelt å se på specsene mine og bare se 512 og ikke 1024 Lenke til kommentar
salomo Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Har en god blanding av ram på min pc og det funker, har samme hastighet pc3200 på alle brikkene og det tror jeg er en fordel... Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 I de fleste tilfeller går det helt fint å blande forskjellige merker RAM, og RAM med forskjellige hastigher. Det man må passe på når man blander forskjellige hastigheter, er at man kjører begge/alle brikkene på det den svakestes hastigheter. (Med mindre man føler for å overklokke litt.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå