dr-doom Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Hei. Jeg har funnet ut at man kan bruke cola flasker på en veldig nyttig måte. Hell vann i dem, og la dem ligge i fryseren en stund, og så sett dem inn i kabinettet. Dette kjøler så ned den delen av maskinen som vi kaller for ------------------------------------------------ PROSESSOREN, eller som CPU som data-nerdene sier. he he Jeg spiller en del CS, og har nå merket at dette har forbedret ytelsen til de grader!! Kjører Windows 98 second addition, og den er best syns nå jeg. Har noen noen andre gode tips, vennligst skriv HER! : takk Lenke til kommentar
Borf Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 hehe jau.. det er vel ein brukende løysing det, men du får litt arbeid med å ta plaska inn og ut kvar dag Lenke til kommentar
PlacidDragon Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Det der høres livsfarlig ut for meg. Det vil jo danne seg rim på utsiden av flaska som vil fordampe i varmen. Nå er kanskje risikoen for at kondens / damp og elektriske komponenter har en reaksjon forsvinnende liten, men jeg hadde ikke følt meg trygg :smile: Lenke til kommentar
FuBaR Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Blir det ikke kondens med en slik flaske i kassa ? Lenke til kommentar
dr-doom Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 Herregud, det funker jo knallbra. Jeg pleier å bytte flasker ca 2-3 ganger til dagen, det lukter litt svidd av og til, men det tror jeg er pga. støv! Denne typen vannkjøling er meget bra, og revelukjonerende på mange måter, og tror det vil slå an veldig bra. Det er nå ihvertfall billigere enn andre typer kjøling. Prøvde en gang med sprite flaske, men cola flaskene har en tendens til å kjøle bedre til tider. Nå er tempen på PROSESSOREN min (CPU) 47 grader, må hente to nye flasker! Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Hei! Hvis du mener dette er du litt.. Ehh, det er jo ikke helt stødigt da, en frtst flaske vil sleppe av litt vann unannsett når den blir varmet opp. Så jeg trur ikke dette er helt stødigt! Lenke til kommentar
BeachDumb Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 dr-doom: Hørtes ikke dumt ut Hvor store flasker bruker du? Halvliter, Liter, En og en Halv? Quote: Jeg spiller en del CS, og har nå merket at dette har forbedret ytelsen til de grader!! Hva slags ytelses forskjell merker du? Trodde kjøling bare økte levetiden på komponentene? Hvis du ikke klokker og får bedre resultater med kjølingen din da? Hvor mye i så fall: Hvor mange °C er CPU før og etter cola flaske? Hvor mye mer får du klokket med cola flaske? Lenke til kommentar
Cyrus Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Nå må jeg bare le, dette er noe av dummeste jeg har hørt! /Cyrus Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Quote: ------------------------------------------- ------------------------------------- Jeg spiller en del CS, og har nå merket dette har forbedret ytelsen til de grader!! ------------------------------------------- ------------------------------------- Hørt om plasebo-effekten? Du TROR det går fortere, maskinen din vil ikke yte bedre med bedre kjøling, du kan der imot overklokke div. komponenter mer når du har bedre kjølig! Med å plasere en kald flaske i kabinette kan du nok få ned kabinett tempraturen, og de vil igjen gi lavere cpu temp. Men fuktighet inne i en pc er tabu!!! :razz: Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Quote: On 2002-04-23 09:08, dr-doom skrev:Dette kjøler så ned den delen av maskinen som vi kaller for PROSESSOREN, eller som CPU som data-nerdene sier. hmmm... er litt feil å si det...det er jo bare lufta i kabinettet som blir avkjølt...dette vil til en viss grad også påvirke cpu-kjølinga men dette er jo ikke på langt nær like effektivt som ymse andre løsninger... Lenke til kommentar
dr-doom Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 Jeg pleier nå å ta to halvlitere, fyllt med is, og legger dem nær de komponentene som er mest varme. Altså min prosessor (AMD k6 200mhz klokka til 333mhz) og mitt skjermkort(overklokka banshee) Dette fungerer knallbra. Noen andre bra tips til alternativ kjøling? Jeg burde selge min idè! Lenke til kommentar
Xell Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Quote: dr-doom skrev (2002-04-23 14:46):Jeg pleier nå å ta to halvlitere, fyllt med is, og legger dem nær de komponentene som er mest varme. Altså min prosessor (AMD k6 200mhz klokka til 333mhz) og mitt skjermkort(overklokka banshee)Dette fungerer knallbra.Noen andre bra tips til alternativ kjøling?Jeg burde selge min idè! hva gjør du med kondens?? Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Må jo bare si da, at siste jeg kjøpte en 1/2 liter cola, så klagde jeg til betjeningen. Flasken var jo ikke planslipt!!! Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Dr-doom, dette er rein idioti. Kan du noe om elektronikk i hele tatt ? Kondens fra flaskene + elektronikk komponenter = -XXX tusen kr.... Lenke til kommentar
tZar Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Quote: On 2002-04-23 15:01, _StatuS_ skrev:Må jo bare si da, at siste jeg kjøpte en 1/2 liter cola, så klagde jeg til betjeningen. Flasken var jo ikke planslipt!!! Ahaha Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 K6 200 til 333? Har prøvd å finne andre som har klart dette, men har ikkje lukkast enda. K6 var visst ikkje veldig overklokkingsvillig, K6II var betre, men den starta vel på 266? Er det nokon andre her som har klart over 300 på sin K6 200? Eller er denne mannen fullstendig rusk og utan bakkekontakt (er vel og andre ting som tilseier det.....) Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 tror ikke det er ment seriøst på noe som helst måte. Han mangler nok venner i real life, ikke fantasi... *bare spill med så blir det lettere* Nå får sikkert jeg en eller annen hets melding om at "joda jeg er seriøs, du der dum som ****", men sorry dr-doom, sosial intelligens (eller intelligens i det store hele) viser du ingen tegn til, hverken her eller andre poster. Du virker som du er 14 +/- et år. Er ikke det ganske bra tippet? Lenke til kommentar
dr-doom Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 tar nå ikke kondens så alvorlig, dette funker knallbra! Noe annet som funker veldig bra er det naboen min gjør. Han har montert kabinettet utfor vinduet sitt, og lar vinden kjøle det ned. Han synes og det er en god ide med colaflaskene, ikke no galt med det nei. Bare fordi det er nytenkende, så får jeg alt med kondisjon og all slags kritikk inn her, kom med noe bedre heller! Lenke til kommentar
i-am Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Hmm hadde ikke colaflasker men stappa 2 iskalde pils ned i kabinettet. Etter en times tid begynte PC-en og oppføre seg merkelig , ja bildet ble blurete og dobbelt og mp3ene mine hakket liksom akkurat som hikket. LOL Lenke til kommentar
house Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Quote: On 2002-04-23 15:28, Ola PeK skrev:K6 200 til 333?Har prøvd å finne andre som har klart dette, men har ikkje lukkast enda. K6 var visst ikkje veldig overklokkingsvillig, K6II var betre, men den starta vel på 266?Er det nokon andre her som har klart over 300 på sin K6 200? Eller er denne mannen fullstendig rusk og utan bakkekontakt (er vel og andre ting som tilseier det.....) jeg har en k6-II (les: 2) 400 her, som står på 550 nå, som er max for hovedkortet.. funker maxx =) Housey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå