Gå til innhold

Treg postgang i Nord

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Også har de vel ganske attraktive skatte/avgifts løsninger der oppe?

+ at vi her i sør betaler for at dere skal bo der oppe :tease:

Ja den måtte komme! :D

Klager ikke jeg, og det er fritt land, så folk kan bo hvor de vil... Ganske smarte folk som bor her opp altså! :cool:

Lenke til kommentar

Jeg regelrett driter i postens somling. Jeg handler hos Norwaydisc uansett :yes: Ingen som slår de på service. (Nei, faktisk ikke Netshop heller, for de som skulle til å hyle nå)

Ble oppmerksom på problemet første gangen jeg handlet hos dem, så nå passer jeg på å bestille i god tid før jeg har bruk for tingene. Går heldigvis bra det også ;)

Lenke til kommentar

Postgangen i nord er mange ganger en vits...

Men noen ganger så går det raskt også, men pakker går ikke spesielt raskt nei

Fra Øst/sørlandet 5 dager -7 dager

brevpost innad i finnmark er jo en vits også..

Man skal ha flaks hvis A posten kommer frem innen tidsfristene

B posten tar jo evigheter

A post østlandet - nordnorge tar som regel ikke lengre tid enn innad i finnmark snarere tvert i mot

Men ellers er det gøy i Kirkenes

Endret av tintin77
Lenke til kommentar

Teleportasje er ikke planlagt innført før 2007. :)

Det går iallefall to dager til Oslo fra Alta. Lørdag regnes ikke med, så den femte dagen er mandag. Du må slutte å bestille ting helt fra Kirkenes. Det er så jæ**** langt unna. Ifra Kirkenes til Fauske, der posten lastes ombord på tog er det ca. 1400 kilometer. Fra Fauske til Oslo er det ca. 1200 kilometer. Det er ikke rart det tar tid. Til sammenligning er det ca. 500 kilometer mellom Oslo og Bergen.

Lenke til kommentar

Bare for å gjøre det dundrende klart en gang til: Jeg er utrolig fornøyd med norwaydisc( dvs. jeg har ho ikke fått pakken ennå så det kan jo være kattesand... :D ), og startinnlegget mitt var på INGEN måte ment som kritikk av dere. Tvertimot; nettsiden var både informativ med tester av ulike plater på ulike brennere, bestillings og betalingsrutiner grei, og dere var veldig kjappe med å få dem i posten.

Men, som du sier, posten er trege... Skjønner at det er frustrerende for dere, og jeg synes det er uheldig at det skal være en slik konkurransevridning. Det er klart det er store avstander der oppe, men jeg tror det har en del med distrubisjonssyst. og innsparinger f.eks frekvensen av utsendinger.

For å ta et eksempel; Jeg bestlite en pakke med bøker fra amazon.co.uk en søndags kveld for ca. en måned siden. Den veide over 5 kg, og var således pakkepost. På onsdags morgen lå den på mitt lokale postkontor. Hvordan har gått for seg skjønner jeg ikke; for ofte kommer A-post sendt herfra ikke frem til Oslo før det er gått to dager. Brev med cder fra Platekompaniet tar også to dager.

Posten kan m.a.o når den vil (dvs ressursene er tilstrekkelig)

Ellers kan jeg si at dette heller ikke kommer til å stoppe meg fra å bruke norwaydisc i fremtiden. Jeg må bare beregne god tid....

Lenke til kommentar

Nå er det vel posten som distribuerer amazon også ;) Men prøv å beregn avstanden fra England til Oslo. I tillegge er det nok et langt bredere distribusjonsnett.

Når det gjelder frekvens på utsendinger, så kan man nok ikke forvente at man kjører mer en en gang om dagen mellom Kirkenes og Alta og Alta - Fauske.

Lenke til kommentar
Nå er det vel posten som distribuerer amazon også ;) Men prøv å beregn avstanden fra England til Oslo. I tillegge er det nok et langt bredere distribusjonsnett.

Ja, selvsagt er det posten som distruberer Amazon. Det var da også poenget... Sinnsvake forskjeller...

Lenke til kommentar

ja ja.. har opplevd at en pakke har brukt 6 dager fra oslo til kløfta...

og til deg som kom med den fantastiske meldinga om at vi her sørpå betaler skatt for at de kan bo der nord; de betaler skatt for at vi kan få den der j**la operaen.. sånn er det med den saken..

Lenke til kommentar

Sist jeg kjøpte lydkort så kjøpte jeg ett Audiotrak Prodigy 7.1 fra csound.com som selger lydkort som Audiotrak og ESI...

Lydkortet bestilte jeg like før midnatt på mandag...

tidlig tirsdag morgen 06.28 ble lydkortet sendt fra Seoul Sør Korea som UPS Express, avsender som var Ego Systems Inc betalte frakten inkl i prisen...

Videre så var pakken innom Taiwan, Mumbai, Dubai, Køln og til endelig til UPS sitt godssenter i oslo på torsdag utpå dagen..

Fredagen var det vel diverse ting som UPS måtte gjøre, så ble den sendt som Bedriftspakke dør - dør til Kirkenes...

Jeg fikk pakken levert på døra mandagen etter..

Norwaydisc så ut til å ha mye bra de da..

rask levering blir det sikkert også ettersom jeg bor i Kirkenes...

Endret av tintin77
Lenke til kommentar
Fredagen var det vel diverse ting som UPS måtte gjøre, så ble den sendt som Bedriftspakke dør - dør til Kirkenes...

Jeg fikk pakken levert på døra mandagen etter..

nei UPS har ikke mye å gjøre, det er bare det at det ikke finns lønnsomhet i å frakte den sjøl til Kirkenes (noengang sett en UPS distrubisjonsbil i kirkenes?).. billigere å bruke posten!

grunnen til at posten er billig er ganske åpenbar, posten må jo ut til alle landets

husstander uansett (posten er overalt), også til dere nord for sinsen!

Lenke til kommentar
Tre dager, eller tre arbeidsdager?

tar det lengre tid enn tre arbeidsdager kan du ha krav på refusjon:

Tidsgaranti

Fraktbeløpet refunderes ved forsinkelser, hvis ikke forsinkelsen skyldes force majeure eller feil fra avsenders side (http://62.148.47.136/Portal/ProdukterOgTjenester/BedriftspakkeDor_Dor/)

Selvsagt refundert frakt. Det som er så synd er at posten somler så jævlig. Selvsagt greit å spare ca 500,- i frakt ...

Lenke til kommentar

Siste registrering er fortsatt i Alta så dette går fortsatt ikke i rakettfart akkurat.

Spenningen er nå til å ta og føle på: kommer den til terminalen i Oslo før helga, og kan den komme seg til Molde i løøpet av mandag... :roll:

Lenke til kommentar
Siste registrering er fortsatt i Alta så dette går fortsatt ikke i rakettfart akkurat.

Spenningen er nå til å ta og føle på: kommer den til terminalen i Oslo før helga, og kan den komme seg til Molde i løøpet av mandag... :roll:

ville ikke hatt for store forhåpninger ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...