nordvest Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Jeg bestilte noen cd-mapper og plater fra norwaydisc.no og betalte med visa. Dagen etter var de sendt fra dem og jeg fikk pakkesporingsnummeret fra dem. God og rask service med andre ord. Men hva i himmelens navn er det Posten driver med der oppe. De sendte den fra Kirkenes på mandag, den kom til Alta på onsdag og der er den jammen meg ennå. Klipper inn fra pakkesporingsopplysningene: 12.07.04 16.17 Innlevert postkontor 9900 KIRKENES 14.07.04 14.58 Innlevert postterminal 9500 ALTA Har sett mye rart fra Postens side, men dette er det tregeste jeg har vært borti. Kan ikke være enkelt å være næringsdrivende der oppe når en blir hemmet av Posten på den måten. Er det flere som har opplevd tilsvarende somling når de har fått pakke nordfra eller er dette et engangstilfelle. Vil til slutt understreke at dette på ingen måte er en klage på eller kritikk av norwaydisc. De sendte varene raskt og prisene var svært gunstige. Jeg kommer til å bruke dem flere ganger, men det ser ut som en må legge inn bestilling i god tid pga. Posten Lenke til kommentar
H8U2DEATH Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Har erfart akkurat det samme ja. Som du nevner er det ikke norwaydisc.no sin skyld, men posten der oppe som er helt ubrukelig. Man kan jo lure på hva de driver med der oppe, når ting går så tregt fra postkontoret til postterminalen. NorwayDisc derimot..Alltid hyggelig & rask service! Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 sånn går det når du bor mange mange mil ifra sivilasjonen Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Tja, det mest logiske for meg, er at det ikke er så mye postgang oppi der. Derfor har posten kanskje en lastebil som kjører mellom de forskjellige terminalene hver 2. 3. eller 4. dag for og ikke tape penger. Tenk deg at du skal frakte 10 små pakker 10 mil hver dag - Blir ikke særlig økonomisk (tok bare et eksempel). Da vil du heller spare opp til du har 50 pakker, så blir utgiftene MYE mindre. Lenke til kommentar
nordvest Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 Jeg synes det er helt ubrukelig.. Greit nok, det er store avstander der oppe, men det må da være mulig å være litt kjappere en dette!! Hvor lang tid brukte posten på å levere varene dine? Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) Høres ganske normalt ut for postgangen i Finnmark det der, dessverre. Endret 15. juli 2004 av diskvask Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Sånn går det når posten ikke prioriterer utkantstrøk og lar det skure å gå for de stakkarene som skal prøve å livnære seg der (f.eks som webshop) Men jeg synes ikke du har så mye å klage over. Dette er trolig et engangstifelle for din del, men tenk på de som bor der. Jeg har selv bestillt datavarer for noen i Kautokeino. Det tok 6 dager fra Databutikken hadde sendt varene til de var fremme. Slik er det uansett hva som skal sendes med posten i nordnorge. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Høres ganske normalt ut for postgangen i Finnmark det der, dessverre. Jepp! Jeg har hørt at riksavisene (VG, dagbladet ..) ikke kommer frem til Vadsø før kl 16 dagen etter de er ferske... og ADSL må man se langt etter i nesten hele finnmark. Utkantene i finnmark er det få rikspolitikere som tenker på. Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 ' date='15/07/2004 : 17:53'] Tja, det mest logiske for meg, er at det ikke er så mye postgang oppi der.Derfor har posten kanskje en lastebil som kjører mellom de forskjellige terminalene hver 2. 3. eller 4. dag for og ikke tape penger. Tenk deg at du skal frakte 10 små pakker 10 mil hver dag - Blir ikke særlig økonomisk (tok bare et eksempel). Da vil du heller spare opp til du har 50 pakker, så blir utgiftene MYE mindre. Tror nok du kan ha rett der ja. Kan godt være de også har en oppsamlingsordning der de kjører hver daqg hvid det er fullt, og annenhver dag hvis det ikke fullt så mye post.... Det må også nevnes at det er ferieavvikling i posten også nå, som i hele landet. Noe som kan gjøre de trege enda tregere.... Lenke til kommentar
nordvest Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 Sånn går det når posten ikke prioriterer utkantstrøk og lar det skure å gå for de stakkarene som skal prøve å livnære seg der (f.eks som webshop) Men jeg synes ikke du har så mye å klage over. Dette er trolig et engangstifelle for din del, men tenk på de som bor der. Jeg har selv bestillt datavarer for noen i Kautokeino. Det tok 6 dager fra Databutikken hadde sendt varene til de var fremme. Slik er det uansett hva som skal sendes med posten i nordnorge. Mulig jeg hørtes sytende ut for min egen del, men hovedpoenget mitt var forsåvidt at det må være svært konkurransehemmende for de som skal konkurere på landsbasis der oppe. Som jeg skrev i åpningsinnlegget:"Kan ikke være enkelt å være næringsdrivende der oppe når en blir hemmet av Posten på den måten". Tenker på bedrifter som da f.eks norwaydisc. en kan jo bli litt skremt fra å handle der og se etter alternativer, kanskje særlig hvis det gjelder varer det haster med å få tak i. Det hele er vel politisk; en bygger ned alt som tidligere var servicetilbud og skal istedet satse på lønnsomhet uten å tenke over hvilke følger det f.eks får for folk som skal bo og drive bæring i distriktene. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Nå føler jeg at dere svartmaler livet i Finnmark. ang. posten så står det sist registrerte post-terminal, ikke der pakken er akkurat nå. Det samme skjer når vi i Vadsø bestiller pakker over internett, da tar det 2 dager fra pakken er registrert i oslo til den er registrert i alta. Så pakken din er på tur sørover, og dersom den var i alta den 15. så er den i oslo den 17. Jeg jobber på kiosk i Vadsø som ble tatt som ett eksempel på avisgangen og må bare si at mandagsavisa av VG, Dagbladet og Aftenposten vanligvis kommer på mandagen mellom 1200 og 1500. Noen ganger skjer det naturligvis feil slik at avisene havner i H.Fest eller et annet sted. Lenke til kommentar
TRB Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 For det første har Posten faste ruter. Man hopper ikke over en rute hvis man ikke har full bil. For det andre er det nesten 60 mil mellom Kirkenes og Alta og fremsendingstiden er 2 dager mellom disse. For det tredje blir ikke pakken kontinuerlig registrert underveis. Så selv om den siste registreringen er Alta, så ligger den helt sikkert ikke der. Hvis du bruker denne linken så finner du ut fremsendingstiden. Nå har Posten også andre produkter som f.eks. ekspress over natten. Denne sendes med fly i motsetning til f.eks. servicepakke/norgespakke som går med bil/tog. Lenke til kommentar
nordvest Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 Nå føler jeg at dere svartmaler livet i Finnmark. ang. posten så står det sist registrerte post-terminal, ikke der pakken er akkurat nå. Det samme skjer når vi i Vadsø bestiller pakker over internett, da tar det 2 dager fra pakken er registrert i oslo til den er registrert i alta. Så pakken din er på tur sørover, og dersom den var i alta den 15. så er den i oslo den 17. Ja, og hvis den er i Oslo den 17 så er den i Molde den 18. eller 19. (mest sannsynlig) og på hjemstedet mitt den 20. Da har posten brukt 8 dager på en pakke de lover skal være levert innen 5 dager Mener ikke å svartmale livet i Finmark dog; kun Postens service der oppe. Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Prøv dør til dør. Skal (i teorien) være framme i løpet av 3 dager Lenke til kommentar
Bushido Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Posten har faktisk garantier på leveringstider.. men det kommer jo ann på pakketype/produkt Siden det er et firma som er avsender kan de få bedriftspakkeavtale, noe som i praksis betyr levering på døra neste dag. hvis du bor nogenlunde sentralt.. bor du i et såkalt "landpost" område tar det en dag eller to lenger.. men du har vel bestilt/firmaet har sent pakken som en servicepakke, leveringstid: 1-5 arbeidsdager, avhengig av strekning. Over 99% av norges hustander "får" post hver dag, så postens logistikksystem er faktisk utrolig bra.. sett på et frimerke, sleng brevet i den magiske røde kassen og rundt en 90% prosent av A-posten er framme hos mottaker neste dag... noen andre som er i nærheten? Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Fikk for noen dager siden en skjerm sent sørfra til Bodø med dør til dør. Tok langt mer enn 3 dager ! Lenke til kommentar
Bushido Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Tre dager, eller tre arbeidsdager? tar det lengre tid enn tre arbeidsdager kan du ha krav på refusjon: Tidsgaranti Fraktbeløpet refunderes ved forsinkelser, hvis ikke forsinkelsen skyldes force majeure eller feil fra avsenders side (http://62.148.47.136/Portal/ProdukterOgTjenester/BedriftspakkeDor_Dor/) Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Men hva i himmelens navn er det Posten driver med der oppe. De sendte den fra Kirkenes på mandag, den kom til Alta på onsdag og der er den jammen meg ennå. Hvem har fortalt deg at pakken forsatt ligger i Alta? Julenissen? Det er ingen registrering på pakkene mellom Alta og Oslo. Så den neste registreringen vil være i Oslo. Pakken ligger ikke i Alta helt til den på magisk vis dukker opp i Oslo. Lenke til kommentar
nordvest Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 [ Hvem har fortalt deg at pakken forsatt ligger i Alta? Julenissen? Ikke julenissen, men Jon Blund... Har de ikke begynt med sånn teleportasjon i posten ennå? Jeg trodde den var i Alta helt til den var i Oslo jeg. Bruker de ikke sånn derre e-post? :!: Fra spøk til alvor: Skjønner den ikke ligger i Alta ennå, men synes allikevel det går treigt. Og de skal slite noe innmari hvis de skal få den hit innen lørdag (5dager).... Lenke til kommentar
collargoll Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Hei! La meg bare si med en gang at jeg er daglig leder i Norwaydisc AS. Håper jeg ikke blir "korsfestet" for å komme med noen inspill her da det absolutt ikke er ment som noen snikreklame. Ser forøvrig at bl.a komplett er ivrig representert her på forumet, og da er det vel plass til oss små og... Ja, vi er smertelig klar over at det kan ta alt for lang tid å sende varer med posten herfra. Det er derfor gledelig å registrere at det er forståelse for at det ikke er vår feil! Likevel er det noe vi sliter med, med tanke på konkurransesituasjonen mot bedrifter som ikke ligger "utenfor sivilisasjonen".. Har flere ganger tatt dette opp med posten, men det er en tapt kamp å gå i noen diskusjoner med de. Som det allerede er nevnt her har de faste ruter, som kjøres hver dag. For å ta gangen som den er så er det slik at alle pakker vi leverer(servicepakker) før kl. 16 her i Kirkenes blir sendt videre samme dag. Som regel er de da i Alta dagen etter, og her blir de også registrert. Alle pakker som da skal til øst/sør- Norge blir derfra sendt til Oslo. De registreres ikke før de er fremme, så fordi om siste sporing sier den 14. så betyr ikke det at de ligger i Alta ennå. Mest sannsynlig er de i Oslo i morgen. Vår erfaring sier at det tar ca. 4-5 dager herfra til Oslo med servicepakker. Deler av vestlandet, bl.a Bergen har en annen rute da de stopper på Fauske(og blir registrert), og blir distribuert vestover derfra. Tar cirka 4-5 dager den veien og. Skal også understrekes at dette gjelder arbeidsdager! Hva betyr dette så for oss? For det første betyr det at vi må kompensere så mye vi kan med å sende ut varene raskt, da vi er klar over problemet med postgangen. For det andre har vi et lite lager liggende på Fauske som det kan sendes ut fra. En av medeierne bor der, og drifter sin del derfra. Når det er sagt er vi alle "amatører" med jobb ved siden av, og denne karen er mye ute å reiser så det er ikke alltid mulig å få dette til. Er mulighetene der prioriterer vi likevel utsendelser derfra for å spare frakttid. Vi opplever selv problemet på kroppen når vi handler inn varer. Lengre tid, og større kostnader enn bedrifter i mere "sentrale strøk". Irriterende for oss, og for kunder som venter på varer. Når dette er sagt har vi selv gått inn i dette med åpne øyne, og ingen av oss klager over hvor vi bor. Som "innflytta søring" har jeg ingen planer om å flytte tilbake til "sivilisasjonen", da denne landsdelen har ufattelig mye mer å by på enn folk som aldri har vært nord for Sinsen-krysset aner, og da aksepterer jeg heller at posten bruker et par dager ekstra! Vi startet med en ide, og en drøm om noe eget, og noe annet enn hva alle megasjappene kan tilby - både av produkter og service. Hittil har det gått over all forventning, mye takke være en del av dere trofaste kundene som ofte er her inne. Stor takk til dere! Det har resultert i at vi etter hvert har utvidet vårt sortiment, og fått mange nye bekjente. Morro er det - Selv om posten kan irritere! Håper ingen skremmes bort av noen ekstra ventedager, da vi selv mener vi har mye godt å tilby, og forhåpetnligvis ennå mere i fortsettelsen. mvh Kent Furnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå