Gå til innhold

Ikke Metal Musikk


TLZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nancy Sinatra - Bang Bang

Bob Dylan - Lay Lady Lay

Eric Clapton - Layla, Change The World

Sting - Russians

Franki Valli and Four Seasons - Oh What A Night!

Billy Joel - The Pianoman

Tom McRae - The Boy With The Bubblegun

Cavatina

 

Noen sanger som jeg har hørt på nå i det siste som ikke er metal heh

Endret av SBS
Lenke til kommentar

12 rounds <- eerie goth pop

Nancy Sinatra & Lee Hazlewood <- retro og digg

Angels Of Light <- ex-Swans sjefen tar det rolig

Satisfaction Unlimited <- SommerSoul, kan kanskje skaffes fra gemm.com

Syd Barrett <- Gale menn lager alltid bra musikk

 

Minamo - Beautiful <- trolig det vakreste albumet jeg har hørt, men best på hodetelefoner og uten forstyrrelser. Veldig lavmælt.

Lenke til kommentar
Minamo - Beautiful <- trolig det vakreste albumet jeg har hørt, men best på hodetelefoner og uten forstyrrelser. Veldig lavmælt.

Ganske lavmælt album ja (om enn ikke så stillfarende som Good Morning, Good Night m/ Sachiko M : ). Hvis du har elektroakustiske tendenser, har du noe til overs for ting som f.eks Fennesz, Rosy Parlane, Kaffe Matthews, Mileece (programmerer i SuperCollider : ))?

Lenke til kommentar
Ganske lavmælt album ja (om enn ikke så stillfarende som Good Morning, Good Night m/ Sachiko M : ). Hvis du har elektroakustiske tendenser, har du noe til overs for ting som f.eks Fennesz, Rosy Parlane, Kaffe Matthews, Mileece (programmerer i SuperCollider : ))?

Har ikke så mye til overs for vesteuropeisk elektronika. Sachiko M står på innkjøpslista men jeg blir stadig fristet av noe nytt og ukjent :D

 

Er Mileece i samme terreng som Super Collider ? Hvis du liker Super Collider er kanskje Otto Von Schirach også noe for deg.

Lenke til kommentar
Er Mileece i samme terreng som Super Collider ? Hvis du liker Super Collider er kanskje Otto Von Schirach også noe for deg.

SuperCollider er et programmeringsspråk for audio-syntese, så vidt jeg vet har tekno(?)-prosjektet Super_Collider tatt navnet sitt fra dette. Et interessant aspekt med SuperCollider er at det er helt fritt, og nå portet til Linux :] Har ment å lære det en stund, men har for det meste begrenset seg til noe hacking på kildekoden (overgangen til x86 Linux har ikke vært smertefri). Mileece komponerer algoritmisk ved hjelp av SuperCollider.

 

Jeg ville forresten ikke uten videre avfeid de nevnte artistene som "vesteuropeisk elektronika", de fortjener etter min mening å dømmes utifra sine respektive utgivelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...