Caddy- Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Jeg har akkurat kjøpt meg en pc hos komplett i deler. den kostet 14.000 til sammen. pcen består av: *AMD athlon 64 3400+ 2.2 ghz socket 754, 1 mb cache, BOXED *Abit KV8-MAX3 (socket 754) *corsair xms3200ll ddr-dimm 512mb (2x) *gainward geforce fx5700 128 ddr *atx12v spi psu, with pfc, pc61166 *Seagate barracuda 7200,7 160gb S-ATA Denne pcen kjøpte jeg i går, og satt sammen alt som det skulle. men jeg fikk ikke noe skjermbildet. jeg tok ut en rambrikke og uten den ene rambrikken fikk jeg liv i den. da fant jeg ut at pcen min (foreløbig) ikke støttet 1024 corsair xms3200ll ddr-dimm.. (bios) jeg installerte windows og skulle reboote. når pcen startet fikk jeg igjenn inget skjermbildet. jeg fant fort ut at hvis jeg restarta bois så funket det som vanlig igjen. dette har jeg senere funnet ut at jeg må gjøre hver gang jeg skal starte pcen min, og hver gang jeg endrer noe i bios etc. hva kan være problemet? kan det være at jeg må flashe bios? kan det også gjøre at jeg kan sette inn den andre rambrikken. (ps. har testet den andre rambrikken i en annen pc og den funker. Har også prøvd et annet biosbatteri, uten at det utgjorde noen forskjell. Vil gjerne få et svar så jeg slipper å restarte bios hver gang jeg skal skru på pcen min... Lenke til kommentar
Netforce Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Jeg hadde først forsøkt med en oppdatering av bios til hovedkortet. Om det ikke hjelper så kan du vel fortsatt få byttet RAM-en med noen andre brikker. Alternativt returnert hovedkortet. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 sjekk den dere Status indikatoren på hovedkortet sjekk manualen står jo i den Abit KV8-MAX3 artikelen her på hw.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå