Gå til innhold

PC klikker under oppstart av win XP

Mira

Anbefalte innlegg

Etter at broren min var "inne" i PCen i et par minutter, skjedde det noe merkelig under oppstarten av windows. Der det kommer et sånnt lite "load-meter", altså denne blokken som går fra venstre til høyre i en avlang rute.

Etter ca fem sekunder, blir bildet helt ødelagt, det kommer masse striper over skjermen, og alt stopper. Jeg hører en høyfrekvent lyd, som kan minne om cd-rommen som begynner å spinne, og etter ca 20 sek starter pcen på nytt.

Er det noen som vet hva dette kan være? Evnt. har opplevd det før.

Vet noen kommer til å svare at dette sikkert er CPU, men det virker merkelig at dette skjer plutselig etter at broren min har koble til en dvd-rom.

Ville vært evig takknemmelig for raske svar, siden jeg bruker PCen mye og er avhengig av den :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det samme skjedde til meg, og flere jeg kjenner. Tror det er snakk om et virus, som ødlegger filene på harddisken din. Løsningen var å formatere den ved å koble den som slave på en annen pc. De artifacts'ene jeg fikk, greier jeg ikke å forklare på noen måte.

Edit: Hvis det skjedde etter at broren din koblet til en DVD-rom, så er det mest sannsynlig strømforsyninga di som er problemet

Endret av DaWeed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...