Mira Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Etter at broren min var "inne" i PCen i et par minutter, skjedde det noe merkelig under oppstarten av windows. Der det kommer et sånnt lite "load-meter", altså denne blokken som går fra venstre til høyre i en avlang rute. Etter ca fem sekunder, blir bildet helt ødelagt, det kommer masse striper over skjermen, og alt stopper. Jeg hører en høyfrekvent lyd, som kan minne om cd-rommen som begynner å spinne, og etter ca 20 sek starter pcen på nytt. Er det noen som vet hva dette kan være? Evnt. har opplevd det før. Vet noen kommer til å svare at dette sikkert er CPU, men det virker merkelig at dette skjer plutselig etter at broren min har koble til en dvd-rom. Ville vært evig takknemmelig for raske svar, siden jeg bruker PCen mye og er avhengig av den Lenke til kommentar
Mira Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 Har selvfølgelig gjort det:) Lenke til kommentar
dchwel Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Koblet fra igjen dvd-spilleren? Andre komponenter du kan ha "dultet" borti ? Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) Drep broren din Høres forresten med de stripene på skjermkortet høres ut som defekt skjermkort !!! Hadde akkurat det samme med mitt skjermkort, å det var defekt Endret 15. juli 2004 av hauer Lenke til kommentar
spn2000 Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Prøv å start opp med XP cd'n din. funker maskin da? Lenke til kommentar
DaWeed Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) Det samme skjedde til meg, og flere jeg kjenner. Tror det er snakk om et virus, som ødlegger filene på harddisken din. Løsningen var å formatere den ved å koble den som slave på en annen pc. De artifacts'ene jeg fikk, greier jeg ikke å forklare på noen måte. Edit: Hvis det skjedde etter at broren din koblet til en DVD-rom, så er det mest sannsynlig strømforsyninga di som er problemet Endret 16. juli 2004 av DaWeed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå