Gå til innhold

Multicom - Norges beste service?


Anbefalte innlegg

Jeg sendte inn laptopen jeg kjøpte hos Multicom i forrige uke til reperasjon, grunnet defekt skjerm. I dag fikk jeg bekreftelse på at den var sendt til meg igjen. Så leser jeg nederst i mailen:

"Oppgradert fritt fra 2x256MB RAM til 1x512MB for lettere oppgradering av minne senere."

 

Dette er ikke første gang jeg opplever veldig rask og bra support fra Multicom, så jeg kan ikke annet enn å anbefale de :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn generelt har jeg veldig gode erfaringer både med Multicom, Netshop og Komplett (og de fleste andre nettbutikker).

 

Det virker som om mange av de største nettbutikkene har lagt seg i selen for å gi god service den siste tiden.

 

Om man følger litt med på forumet, ser man at det er mye oftere "solskinnshistorier" enn tidligere, og jeg har også merket en nedgang i de innlegg som dreier seg om dårlig service (selv om det er noen gjengangere her).

 

Håper at denne utviklingen viser en trend som fortsetter :-)

 

All ros til bedriftene som har skjønt at det lønner seg på lang sikt å ha god service og møte kundene med en positiv holdning.

 

 

Arcade

Lenke til kommentar
Jeg sendte inn laptopen jeg kjøpte hos Multicom i forrige uke til reperasjon, grunnet defekt skjerm. I dag fikk jeg bekreftelse på at den var sendt til meg igjen. Så leser jeg nederst i mailen:

"Oppgradert fritt fra 2x256MB RAM til 1x512MB for lettere oppgradering av minne senere."

 

Dette er ikke første gang jeg opplever veldig rask og bra support fra Multicom, så jeg kan ikke annet enn å anbefale de :thumbup:

 

 

Hehe, ja det er definitivt bedre enn Dell som nedgraderte min laptop :thumbdown: Fikk 4200rpm disk og Gf420MX eller noe slik istedet for 5400 og R9000M. Når jeg omsider fikk bytta disken igjen så røyk den etter en mnde :ermm: Og ikke minst snakk om at det tok 3mnder fra jeg tok kontakt til jeg fikk den igjen i første omgang.

 

<rant>

Ikke kjøp sånn vi-fixer-alt support fra Dell, koster flesk og de er tydligvis ikke noe gode mot enkeltkunder. Kjøp heller en vanlig superforsikring - det dekker de fleste uhell du kan ha med en laptop, og så får du en ny lap vanligvis istedet for at de lapper sammen gamle deler og bruker lang tid.

</rant>

Lenke til kommentar

Kanskje det store fokuset på service det siste halvåret har inspirert fleire nettbutikker til å skjerpe seg? NetShop, som starta som Hardwarebutikken fekk jo ein skare med kunder, fornøgde kunder frå januar 2003 og ut over nyåret der nettopp service var i fokus.

Lenke til kommentar
Hehe, ja det er definitivt bedre enn Dell som nedgraderte min laptop  :thumbdown: Fikk 4200rpm disk og Gf420MX eller noe slik istedet for 5400 og R9000M. Når jeg omsider fikk bytta disken igjen så røyk den etter en mnde  :ermm: Og ikke minst snakk om at det tok 3mnder fra jeg tok kontakt til jeg fikk den igjen i første omgang.

 

<rant>

Ikke kjøp sånn vi-fixer-alt support fra Dell, koster flesk og de er tydligvis ikke noe gode mot enkeltkunder. Kjøp heller en vanlig superforsikring - det dekker de fleste uhell du kan ha med en laptop, og så får du en ny lap vanligvis istedet for at de lapper sammen gamle deler og bruker lang tid.

</rant>

Tror servicen fra Dell må avhenge hvem du treffer på support. Fikk meget bra service da jeg klaget på min bærbare, var nesten sånn at jeg ble tatt på sengen. Jeg klaget over noe som egentlig ikke var i stykker enda, men som var i ferd med(skjermen sprakk mot tastaturet).. Det eller så var de bare i godt humør den dagen, kanskje det var fredag og de lot det meste gå :)

 

Uansett stilte de på døren hentet maskinen og jeg fikk den tilbake kort tid etter, hadde jeg hatt på stedet service ville de fikset det hjemme hos meg.. Men tror faktisk det er like greit at de får gjøre det i fred på sin egen arbeidsbenk.

 

Edit: Multicom ja, var faktisk første webshop jeg handlet på(mener jeg å huske), de hadde da ett e-mail bestillings system. Uansett har jeg også alltid fått meget gode og kjappe leveringer fra dem, når det er sagt har jeg ikke hatt problemer med noe andre heller... Bortsett fra cyclecomponents som er litt treige, samme er bikebuster. Sistnevnte tullet også med momsen, noe som gjorde pakken dyrere :(

Endret av kindings
Lenke til kommentar
' date='15/07/2004 : 17:40'] Mmm. Å bruke 10 000 på et reklamebanner på et nettsted kan ikke måle seg med omtalen man får av å bruke 1000 kroner ekstra på en kunde ;)

Flott at flere netbutikker tar til seg denne GodService-trenden :D

Nå i dag må slike butikker gi det lille ekstra for å få nye kunder og holde på de gammle. De gjør det for at de må gjøre det for å overleve.

Lenke til kommentar
Jeg sendte inn laptopen jeg kjøpte hos Multicom i forrige uke til reperasjon, grunnet defekt skjerm. I dag fikk jeg bekreftelse på at den var sendt til meg igjen. Så leser jeg nederst i mailen:

"Oppgradert fritt fra 2x256MB RAM til 1x512MB for lettere oppgradering av minne senere."

 

Dette er ikke første gang jeg opplever veldig rask og bra support fra Multicom, så jeg kan ikke annet enn å anbefale de :thumbup:

Jeg trur nok Netshop.no har bedre service her ja.

Lenke til kommentar
Hehe, ja det er definitivt bedre enn Dell som nedgraderte min laptop  :thumbdown: Fikk 4200rpm disk og Gf420MX eller noe slik istedet for 5400 og R9000M. Når jeg omsider fikk bytta disken igjen så røyk den etter en mnde  :ermm: Og ikke minst snakk om at det tok 3mnder fra jeg tok kontakt til jeg fikk den igjen i første omgang.

 

<rant>

Ikke kjøp sånn vi-fixer-alt support fra Dell, koster flesk og de er tydligvis ikke noe gode mot enkeltkunder. Kjøp heller en vanlig superforsikring - det dekker de fleste uhell du kan ha med en laptop, og så får du en ny lap vanligvis istedet for at de lapper sammen gamle deler og bruker lang tid.

</rant>

Tror servicen fra Dell må avhenge hvem du treffer på support. Fikk meget bra service da jeg klaget på min bærbare, var nesten sånn at jeg ble tatt på sengen. Jeg klaget over noe som egentlig ikke var i stykker enda, men som var i ferd med(skjermen sprakk mot tastaturet).. Det eller så var de bare i godt humør den dagen, kanskje det var fredag og de lot det meste gå :)

 

Uansett stilte de på døren hentet maskinen og jeg fikk den tilbake kort tid etter, hadde jeg hatt på stedet service ville de fikset det hjemme hos meg.. Men tror faktisk det er like greit at de får gjøre det i fred på sin egen arbeidsbenk.

 

Edit: Multicom ja, var faktisk første webshop jeg handlet på(mener jeg å huske), de hadde da ett e-mail bestillings system. Uansett har jeg også alltid fått meget gode og kjappe leveringer fra dem, når det er sagt har jeg ikke hatt problemer med noe andre heller... Bortsett fra cyclecomponents som er litt treige, samme er bikebuster. Sistnevnte tullet også med momsen, noe som gjorde pakken dyrere :(

Dell skal være ISO sertifisert, så ting skal ikke avhenge av hvem du snakker med. De skal ha prosedyrer som er dokumentert, og alle ansatte skal ha fått skikklig opplæring etc.

 

De hadde til tider gode respons når jeg ringte dem, men etter all den rotinga er det det minste man kunne forvent. Ikke minst når jeg betalte dyrt for CompleteCare. Hadde jeg droppa CompleteCare'n så kunne jeg antaglivis fått meg ny lapp på super innboforsikringa mi, som koster omtrent det sammen som jeg betalte for CompleteCare. Broder'n gjorde nettopp det, og da hadde han penger på konto til ny lap etter noen få dager.

 

Det ble såpass mange minuspoeng til Dell at det vil nok ta tid før jeg kjøper noe fra dem igjen. Og da aldri med noen ekstra supportavtale.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg kjøpte en bærbar PC fra Multicom i forrige uke. Etter noen dager ble jeg obs på at det er en sprekk mellom to plastikkflater i fronten som gjør at den ene flaten stikker litt

ut, at hurigtasten for webbrowser ligger litt langt nede iforhold til de andre og at den ene skruen i siden på skjermen mangler.

Jeg sendte en mail til dem med bilder av manglene og spurte hva de kunne gjøre med det og da fikk jeg dette i svar:

"Heisann.

 

Garanti på varen og din reklamasjonsrett medfører at vi vil utbedre evt.

feil og mangler som er vesentlige for varens nytteverdi.

 

Jeg kan ikke umiddelbart se at noen av disse detaljene faller inn under

denne kategorien, og vi kan derfor ikke tilby utbedring av avvikene.

 

Ha en fortsatt fin sommer!"

 

 

 

Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Det har ennå ikke gått 14 dager så jeg skal vist fortsatt ha min 14 dagers ubetingete angrerett som jeg kan bruke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...