Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"NAT problem" Hva er NAT ?

Anbefalte innlegg

Skulle prøve ut bit torrent i går og lasta ned Azureus. Under Configuration Wizard ville den teste en port eller noe slikt, og jeg fikk en feilmelding med noe om NAT

Har søkt på forumet men får ikke ett eneste treff på NAT så jeg lurte på om noen kunne forklare det ?

Under "download health status" på azureus får jeg vite at det oransje ansiktet "most propably is NAT related problems". Skulle likt å bli kvitt disse problemene da downloadings går veldig tregt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vær forsiktig med input's her... du beveger deg i grenseland for hva noen mener er lovlig....

Huh? De fleste ISPene har ikke noe imot at du forandrer på router-oppsettet AFAIK :roll:

Jokque:

Hvis du har Nextgentel så er denne linken grei

http://endring.nextgentel.no/web/selectRou...angeConfig=true

og disse

http://www.tellefsen.net/netopia.php

http://www.relativt.net/reflectdesigns/netopia/index.html

Lenke til kommentar
vær forsiktig med input's her... du beveger deg i grenseland for hva noen mener er lovlig....

Huh? De fleste ISPene har ikke noe imot at du forandrer på router-oppsettet AFAIK :roll:

Er ikke helt umulig at han sikta til "Skulle prøve ut bit torrent i går og lasta ned Azureus"

Er noen her som mener alt som heter P2P er djevelens verk...

Lenke til kommentar

Er ikke helt umulig at han sikta til "Skulle prøve ut bit torrent i går og lasta ned Azureus"

Er noen her som mener alt som heter P2P er djevelens verk...

Oi, er det det? Ja, mamma advarte meg mot at det finnes mange rare mennesker man må passe seg for :ohmy:

Lenke til kommentar

ja heisann alle sammen.. velkommen til NM i thread-hi-jacking.

min lille input var vel bare ment som hint til ikke å utfylle så meget om hva Joakim driver å turer med i Torrent-verdenen, ikke starte en ny "din pirat-f@en" tråd.

lykke til videre Jokke. Her er forøvrig FAQ'en dems. håper dette kan hjelpe deg litt videre, dersom du fremdeles har problemer.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk Telenor, hehe

Alle disse tekniske lenkene ble litt mye på en gang, får vel sette meg ned å trikse & mikse med routern for å se om NAT problemene forsvinner

Takker og bukker til dere som kom med konstruktive inlegg :)

Lenke til kommentar

quick Xplenation:

Du bruker NAT standarden for å gi maskiner i nettverket ditt et eget sett med IP adresser, og en annen IP adresse ut mot verdenen.

det blir som en slags firewall, den "gjemmer" dine interne maskiner sine IP adresser fra omverdenen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...