Gå til innhold

Ny telefon, og som vanlig: hjelp :)

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat klart å drepe min gamle nokia 6210, som jeg har hatt i 3 år. Den var jeg veldig fornøyd med, inntil den begynte å bli litt dårlig det siste året. Skrudde seg av og slikt. Men nå er den død, og jeg trenger ny telefon. Jeg vil ha en som kan synkroniseres med laptopen, som er god, og som kan vare en stund. Prisklasse rundt 3000.

Jeg har sett på siemens m65 og cx65, samt sony ericson t630 og nokia 6610i. Jeg har egentlig strengt tatt ikke behov for kamera og alt det der, men det er jo litt kjekt. Det viktigste er at: batteritiden er god, at den ikke er "treig", at displayet er bra, at den har kalenderfunksjon (men det har vel alle?). Hadde vært kjekt å vite litt om hva folk mener om de respektive telefonene, og kanskje hvis noen har hatt både m65, cx65, osv, så hadde jo en sammenlignelse vært greit.

På forhånd takk. :)

Edit: Kunne også være fint å vite hvor jeg finner telefonene billigst. Jeg får ganske gode priser hos norwegian telecom (2500 for cx65, for eksempel). Er det noensteds man finner billigere? (Jeg vil ikke binde telefonen, jeg har og vil beholde chess-abonnement.)

Endret av pwisher
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Du vil ha en mobil med IR hvertfall, siden du skal synce mot en laptop. Regner med at det er IR og ikke BT du bruker her ;) Uansett... CX65 og M65 er å anbefale. Men en kamerat av meg har CX65 og batteritiden på den er ikke akkurat kjempe god ;) kanskje det er bare hans telefon, men ihvertfall så holder den maks 2 dager. Hvis du ikke trenger kamera så er det jo ingen vits i å kjøpe 6610i da, da kan du jo like godt kjøpe 6610 som du får billigere :) T630 er å anbefale, men her også er jo T610 et billigere alternativ. Helt ok batterikapasitet, men dog litt lite minne ;) Så ja. Opp til deg! :thumbup:

Lenke til kommentar

Er det sånn å forstå at m65 og cx65 er samme telefonen, bare med forskjellig deksel? At m65 tåler litt mer? Eller er der andre forskjeller? Batteritiden på cx65 sies på siemens sine sider å være:

Stand-by time (with standard battery) up to 300 h (standard battery)

Talk time (with standard battery) up to 330 min (standard battery)

Tror det står det samme på m65'en. Så da virker det som om det er noe galt med den telefonen til kameraten din...

Bluetooth er jo ganske så fristende, da, men av de telefonene jeg ser på er det vel bare t630 som har det, og den virker litt treig og kameraet er jo helt elendig på den (så i fall jeg går for den tror jeg jeg går for t610 istede :) ). Og IR funker jo veldig fint. Litt i treigeste laget, men i så fall er vel datakabler mulig?

Er det noen modeller ala de jeg har nevnt som jeg bør se på?

Lenke til kommentar
Er det sånn å forstå at m65 og cx65 er samme telefonen, bare med forskjellig deksel? At m65 tåler litt mer? Eller er der andre forskjeller?

M65 og CX65 er like bortsett fra "dekselet", altså hvor mye de tåler. De har vel noe ulikt av skjermbakgrunner som følger med og lignende, men det er smågreier..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...