Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Vanvittig tregt trådløst nett

Anbefalte innlegg

Sitter her og prøver å få litt hastighet på PCn min som er koblet til det trådløse nettet hjemme. Vi har en 1mbit telenor linje og på laptopen på stua eller den stasjonære PCn koblet med kabel til trådløs router funker nettet helt fint, nedlastiger går kjapt og internettsider kommer opp fort. På min PC derimot går at så vanvittig tregt. Det tar 5-10 sekunder fra jeg ber om en kobling til noe som helst skjer, og da går alt utrolig tregt.

Som en sammenligning så fant jeg meg en fil jeg begynte å laste ned på min PC og fikk 2.5 kb/s til 4,5 kb/s, dette varierte hele tiden og ved ca 40% virka det som hele downloaded stoppa, ingenting skjedde på 10-15 minutt

Så prøvde jeg den akkurat samme fila både på laptopen og på den som er koblet til routeren og begge fikk 130 kb/s, og veldig stabilt.

Hva i allverden er det som skjer ?

Trådløs kortet mitt er D-Link DWL G520+, routern er en standard 54mbit 3Com, og laptopen bruker også et d-link kort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter her og prøver å få litt hastighet på PCn min som er koblet til det trådløse nettet hjemme. Vi har en 1mbit telenor linje og på laptopen på stua eller den stasjonære PCn koblet med kabel til trådløs router funker nettet helt fint, nedlastiger går kjapt og internettsider kommer opp fort. På min PC derimot går at så vanvittig tregt. Det tar 5-10 sekunder fra jeg ber om en kobling til noe som helst skjer, og da går alt utrolig tregt.

Som en sammenligning så fant jeg meg en fil jeg begynte å laste ned på min PC og fikk 2.5 kb/s til 4,5 kb/s, dette varierte hele tiden og ved ca 40% virka det som hele downloaded stoppa, ingenting skjedde på 10-15 minutt

Så prøvde jeg den akkurat samme fila både på laptopen og på den som er koblet til routeren og begge fikk 130 kb/s, og veldig stabilt.

Hva i allverden er det som skjer ?

Trådløs kortet mitt er D-Link DWL G520+, routern er en standard 54mbit 3Com, og laptopen bruker også et d-link kort

Har du sjekka signalstyrken? Får du samme hastighet om du er helt inntil routeren?

Du kan prøve å bytte kanal, kan hende det er støy på kanalen eller andre i nærheten som bruker samme kanal.

Lenke til kommentar

Well, han som bor på hybel hos oss har ikke så bra signal som meg, men hastigheten hans er utmerket

Når jeg åpner konfiguratoren er det stort sett rundt 85% på begge styrkene, dette skulle jo være mer enn tilstrekkelig

Kanal valget er "auto", men vil det ha noen hensikt å skifte kanal så lenge dette er det eneste trådløse nettverket i dette området ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...