Gå til innhold

pc-cillin sinker maskina litt under oppstart tips?

Anbefalte innlegg

jeg har nå PC-Cillin 2004 å det funker kjempe fint. mer enn fint faktisk. har ikke ord, men det er noe jeg ikke helt liker. når jeg starter maskina så kommer alle ikonene fram i høyre hjørne og sånn, men maskina bruker litt ekstra tid på å slutte å jobbe etter oppstart. jeg har Drive Image 2003 inne som legger seg under oppstart, men det er ikke denne som gjøre det. tror det har noe med Pc-cillin å gjøre. noen som kanskje kan si hva det kan være for noe? har prøvd å fjerne noe, men det gikk ikke. dvs. jeg prøvde å fjerne noe under oppstarten som hørte PC-Cillin til.

Håper på mange svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ingen som vet da? jeg skal prøve noe greier senere i kveld å se om det funker, men jeg er ganske sikker på at det er PC-Cillin som er litt av årsaken. husker jeg kjørte Pc-cillin på laptoppen før også å den var også slik, og den hadde minimalt med progs.

Lenke til kommentar

Høres mer ut som om maskinen venter på IP-adresse fra DHCP-server, men får det ikke fordi du kobler opp vha ADSL-modem?

Uansett er slik oppførsel å regne for normalt med en del antivirus-programmer (i hvert fall noen av de jeg har prøvd), og i sær om du har en del som starter tvert etter boot. Men du sier at du har prøvd det på en maskin med minimalt med programmer, så du har jo egentlig funnet svaret. Kanskje du eventuelt kan slå av skanning av visse elementer ved oppstart? Men seriøst, hvor ofte slår en geek av, for å dermed slå på, maskina? :p Og det tar vel ikke SÅ lang tid?

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Interneten går igjennom en trådløs D-Link router. ja, den venter vel på IP ja, prøvde å slå av Drive Image styret i Oppstart, men det hjalp ikke stort. den blir den ble slik når jeg fikk Pc-Cillin inne, Norton er også sånn. men, men får vel bare leve med det.

fant ut en annen ting. enn om jeg slår av proxy greiene som er i Pc-Cillin. jeg bruker jo ikke proxy så det er jo ikke vits i at denne er slått på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...