Gå til innhold

LIMIT problemer i mysql spørring

Anbefalte innlegg

Hei,

Har nok ett problem som jeg ikke skjønner noe av..

Har en mysql spørring som jeg gjerne vil sette limit på..

Her er strengen som virker:

SELECT id, title,artikkel, smlimglink, author, DATE_FORMAT(entered, '%Y.%m.%d %H:%i'), DATE_FORMAT(updated, '%Y.%m.%d %H:%i'),counter FROM tbl_art WHERE lang='en' AND (category ='blog' OR category ='') ORDER BY updated desc 

Denne virker ved først spørring, deretter gir den ett resultat i den andre null i den tredje osv.. Limit atarter med 0,5, deretter 5,5 og 10,5 osv..

SELECT id, title,artikkel, smlimglink, author, DATE_FORMAT(entered, '%Y.%m.%d %H:%i'), DATE_FORMAT(updated, '%Y.%m.%d %H:%i'),counter FROM tbl_art WHERE lang='en' AND (category ='blog' OR category ='') ORDER BY updated desc LIMIT 10, 5 

Er det noen som kan fortelle meg hvorfor strengen med limit ikke virker... det er over 60 artikler i tabellen...

På forhånd takk!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg spør fordi du har en WHERE betingelse men snakker om antall rader i hele tabellen (resultatet blir rimeligvis mindre enn totale antallet siden du i det hele tatt bruker WHERE)

Det totale antall artikler er vel 71 eln, men 3 av artiklene er av category "article" og ikke "blog", så den trekker ut det rigktige antall .......

Ups kom på noe her nå..... tror kanskje at queryen virker alikevel, men at det er noe senere i scriptet som lager krøll.... :blush:

Endret av joffar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...