Ulkesh Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 I går tok viftestyringa mi fyr..... Lett grå røyk sivet ut av kabinettet der komponenten satt, en Revoltec Alberion fra Komplett (finnes ikke på webshoppen akkurat nå), med fire vribrytere og pene blå neonlys. Er dette vanlig for en 5 måneder gammel del ? En gren av familien min mistet huset sitt i en TV brann for et halvt år siden..... Og jeg som pleide å ha maskina på full guffe 24/ 7 Er det noen andre som har opplevd at en datadel tar fyr, unntatt en PSU innstillt på 110 Volt og en CPU med 2.50 Vcore ? Lenke til kommentar
PoWit Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Skummelt det der, tenk hvis den tok fyr midt på natta HEr har du mitt nøkkelord: SAKSØK! For det der kunne gått virkelig ille. Snakk ihvertfall med komplett/datakjeden om det Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Hardware skal ikke ta fyr sånn helt uten widerøe. Ville tatt kontakt med Komplett.. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 lol, bra gjort å få en viftestyring til å ta fyr kanskje du hadde kobla feil? Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) Før jeg hadde saksøkt noe ville jeg først sjekket sett på grunnen til at det skjedde. En kortslutning pågrunn av dårlig kobling kan ha ført til overopphetning el. Det er desverre en av grunnene til at jeg ikke liker å gå fra maskinen min påslått. Går jo som regel bra. Syntest det er synd å se at så mange slurver med å slå av skjermer, TVer og tilsvarende. Enkelte gir rett og slett blaffen. Ble litt forbanna på en jeg bodde sammen pågrunn av det der. Endret 15. juli 2004 av RolfOve Lenke til kommentar
nixon Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Skummelt det der, tenk hvis den tok fyr midt på natta HEr har du mitt nøkkelord: SAKSØK! For det der kunne gått virkelig ille. Snakk ihvertfall med komplett/datakjeden om det Å saksøke er neppe veien å gå. Først og fremst burde du finne ut av hva du vil kreve erstattet. Erstatning forutsetter normalt et økonomisk tap. Det som er normalt, hvis det er en mangel ved et produkt, er jo at selger får mulighet til å reparere eller omlevere. Hvis produktet var montert på korrekt måte og likevel skapte branntilløp kan man sannsynligvis omgjøre hele kjøpet og kreve pengene tilbake. (kjøpesum + evt. utlegg til porto mv.). Noen erstatning ut over dette tror jeg neppe du har krav på. Du har jo ikke, såvidt jeg kan se, blitt påført noen skade som koster penger å utbedre. Kun dersom maskinen din er skadet og du derved er blitt påført økonomisk tap kan det bli aktuelt å kreve erstatning; enten av selger etter skadeserstatningsloven eller av produsenten etter produktansvarsloven . Mitt råd er å heve kjøpet og kreve pengene tilbake. Dersom skadene på maskinen er mer enn ubetydelige ville jeg vurdert å kreve erstatning for dette ved å gå til forliksrådet der du bor. Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 Nå nå.... Eneste som er tapt er troen på å bruke viftestyringa, samt kø-fila i DC og en WU, siden jeg nappa strøm-kabelen fort som fy.... Annet en penger tilbake, har jeg ikke krav på noe.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå