Gå til innhold

300w holder d til dette?


Mort-One

Anbefalte innlegg

Har disse delene :

 

AMD Athlon 64 3400+ 2.2 GHz

Socket 754, 1 MB cache, BOXED

 

MSI K8T NEO-FIS2R Hovedkort Socket 754

K8T800, SATA, GbLAN, ATX, Raid, Firewire

 

Corsair TWINX1024-3200LLPRO DDR 1024MB

Kit w/two matched CMX512-3200LLPRO DIMMs

 

Powercolor R9800SE 128Mbit

 

Vil 300Watt holde til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville prøvd med et 350W minimum... Skjermkortet tar litt strøm og egentlig alt tar jo litt strøm...

Det vil nok gå akkurat men du har ikke mye igjen da (dvs at du ikke kan ta i en ekstra disk osv)

Det var en internett side der man kunne skrive inn hva man hadde i pc`en.. Alltså vor mye Watt det blir tilsammens.. Det var 289 W tilsammens av de delene jeg hadde tilsammens.. Men burde jeg stole på det?

Lenke til kommentar

Kommer litt an på om du kan stole på det. Helt sikkert er det jo ikke. Når jeg skriver inn mitt system på en slik side får jeg 430W, enda jeg sitter med en 300W'er fra Fortron her.

 

Husk at "300W" ikke alltid er like mye med tanke på hvilken psu det er snakk om. Ikke for å snakke stygt om noen merker her nå, men en 300W fra Q-tec ligger ikke engang i samme klasse som 300W til Fortron. På lik linje med Fortron finner du flere merker, men jeg vil kun snakke om komponenter jeg har prøvd selv.

Lenke til kommentar

Jeg ville anbefale deg med en 350w minimum ,men tenkte ey du blir sikker å ha 2-3 disker i fremtida, og dagens nyrere skjermkort kreve jo over 100w, for eks mitt radeon 9800pro kreve vist 70w aleina, og disse nye gfx og radeon kortene kreve rundt 150-180w aleina, Så jeg ville anbefale deg hvertfall en på 400w- omså gå for 500w.

Lenke til kommentar

300W skal holde i lange baner for det der så lenge PSU'en kan levere stabile spenninger når den belastes max. (max belastning tipper jeg havner mellom 200 og 250 watt reelt). Det kommer veldig an på kvaliteten til strømforsyninga om den klarer å levere stabile spenninger ved den belastninga. f.eks Qtec vil neppe klare det.

 

EpziloN: slike websider overestimerer normalt alt alt for mye. Jeg ville ikke stolt på slike sider.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

jeg har en 300w strømforsyning som fulgte med kabinettet. Et såkalt billigkabinett til 500kr. Og har følgende oppsett

A64 3000+

1st dvdbrenner

1stk dvd spiller

2stk s-ata 160gb harddisker

1stk 120gb harddisk

1 stk 80gb harddisk

2 stk 40gb harddisk

1 stk 9800pro@xt

2 stk ekstra kabinettsvifter

m lydkort, nettverkskort, og en masse usb enheter som trekker strøm fra usb'en

og det fungerer fint.

Og dette går helt strålende, og da må jo 300w holde for deg, det eneste som spiser litt mer strøm hos deg enn hos meg er prosessoren og det har ikke så mye å si.

Prøv ihvertfall først og oppgrader eventuelt senere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...