Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har ikke tid til å skrive så utfyllende akkurat nå, kommer hjem om en stund, kan skrive mer da.

Har en p4 2,4 533 (tb blir det vel?)som jeg vil klokke. Kjøpte den for ett års tid siden, og vil tyne den litt mer om jeg kan, men vil ikke drive å gjøre noe fysisk med den (har hørt om noen sperrer osv). Hvordan skal jeg gå fram, finner ikke justerbare instillinger i bios som gjør det lett for meg uten erfaring på området å klokke.

Hovedkortet er type MSI, med SiS brikkesett, 645 modell om jeg ikke tar helt feil.

mvh

stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke så mange pratesjuke mennesker her i dag skjønner jeg. Har uansett funnet litt mer info, se om det hjelper litt på vei.

Hvordan kan jeg vise bildene med infoen (fra cpu-z) her uten å linke til en internettside, for det har jeg ikke. Er det noen plass jeg midlertidig kan legge disse 4 bildene, slik at jeg får vist dem her? :ermm:

mvh

stian

Lenke til kommentar

Du kan nesten bare glemme å klokke, SiS hovedkort er ikke bra til å klokke med. Hadde et MSI med SiS chipsett selv en gang. Klarte ikke å klokke opp 50MHz stabilt en gang, men da jeg bytta hk med I875 chipsett ville CPU'en plutselig mer. Det du prøver på nå er dødfødt...beklager :no:

Lenke til kommentar
Ok, må vel invistere i noe nytt da. Ender nok med at jeg selger hele rukkelet og kjøper AMD igjen.

Takk for svar, mvh

stian

Du kan jo altid prøve å klokke. Gå inn i BIOS, gå på Frequency/Voltage Control, så stiller du på Auto Detect CPU and DRAM Freguency til Disabled. Nå kan du manuelt klokke CPU'en din. Når du klokker den, stiller du på CPU Freguency. Klokk med 5-10MHz FSB om gangen. Den vil nå stå på 133MHz som er standard. Sett CPU DRAM Frequency Ratio til 1:1 og pass på at AGP/PCI Frequency står på 66/33.0.

Pruk prime95 til å teste stabiliteten. Lykke til ;)

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...