Gå til innhold

PC i kjøleskap?

Anbefalte innlegg

Jeg har lest en del i forumet og har sett EN spessiell ting som går igjen... KJØLING!

Så hvorfor ikke bygge pc'n inn i ett kjøleskap? Jeg har ikke tenkt å gjøre dette, men de av dere med resurser og tid kan ta dette so en utfordring ;)

Hva blir eventuelle problemer med å bygge en pc i ett kjøleskap? Hva er det som skal til for å få til en slik løsning? Er det noen som har prøvd på dette før?

mvh Jakob

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For det første har man noe som heter Vapochill som benytter kjøleskap teknologi for å kjøle maskin.

For det andre ville man fått endel kondens osv hvis man bygde en pc rett inn i et kjøleskap ;)

For det tredje ville kompressoren i kjøleskapet tryna etter kort tid.

Lenke til kommentar

Vapochill bruker en "fryseboks-motor". En annen ting jeg har sett at går igjen i forumet er pris! Så om du får tak i ett billig kjøleskap, kanskje ett lite kola-kjøleskap, så hadde du kunnet kompinere det med en hjemmelaga vannkjøling, og bruke det for å kjøle ned radiatoren..men som sagt tidligere, jeg vil bare få utrykke noen ideer, og KANSKJE etterhvert ville jeg finne på å lage noe sånnt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Så om du får tak i ett billig kjøleskap, kanskje ett lite kola-kjøleskap, så hadde du kunnet kompinere det med en hjemmelaga vannkjøling, og bruke det for å kjøle ned radiatoren..men som sagt tidligere, jeg vil bare få utrykke noen ideer, og KANSKJE etterhvert ville jeg finne på å lage noe sånnt.

jeg har faktisk selv fundert litt på å gjøre noe sånt som dette.

Jeg har faktisk ganske god tilgang på gamle kjøleskaper da jeg jobber endel på miljøstasjon og der får vi inn masse kjøleskaper som faktisk virker (folk bytter ut fordi de er stygge eller for små o.l)

Så det gjør ikke så mye om skapet går istykker for å si det sånn.

Men jeg har ikke engang skaffet vannkjøling enda, så prosjektet vil eventuellt bli en stund frem i tid. Dessuten, som noen av dere nevner, så er det ikke sikkert en kjøleskapskompressor er kraftig nok til å kunne brukes til noe sånt som dette.

Må nok undersøke litt mer nøye først.

Lenke til kommentar

Å putte bare radiatoren inni et lite cola kjøleskap ville vel gått bra?

En radiator blir vel ikke så varm at det er skadelig for kjøleskapet (snakker kun av tanker ikke erfaring)?

Hadde jo vært genialt da.

Har en kjølemaskin (lignende den som de har slush i i butikkene) med en nice readiator og samme kjølegreier som er i en vapochill, mulig å modde denne til å funke som kjøler til dataen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...