gamer73 Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Hei folkens Jeg skal ha noen kamerater hos meg en langhelg. Dem tar med seg pc'ene sine og vi har tenkt å koble oss opp på nett osv. Jeg har en Jensen bredbåndsruter med fire plasser. Så det skulle ikke være noe problem så langt. Jeg har telenor ADSL med 2024 ned og 256 opp. Vi kunne tenkt oss å spille på internett alle fire. Vi kunne tenk å spilt BF1942, BFV, neverwinternight osv. Jeg bare lurer på om det går bra?, med hensyn til den linjen jeg har. Har jeg nok for at vi 4 kan spille på internett samtidig? Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Man greide det jo på analoge og ISDN linjer før, og du får en upload som skal tilsvare ISDN. Burde gå greit det om ikke nyere spill krever mer av uploaden en de litt eldre Lenke til kommentar
notarget Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Skulle nok gå fint. Ellers er jo LAN spilling en mulighet? 2vs2 BFV Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 etter min erfaring med BF, så vil dere nok ikke klare å spille on-line uten lagg, har selv opplevd å uppe ca 8kb/s i gjennomsnitt, og en 256linje delt på 4 = ca 4-5kb/s hver? Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 Ja...men det går greit hvis det lagger litt...Det gjør det nesten uansett hehe. Endel av kameratene mine har ikke akkurat nye pc'er. LAN tror jeg blir litt kjipt :!: Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 etter min erfaring med BF, så vil dere nok ikke klare å spille on-line uten lagg, har selv opplevd å uppe ca 8kb/s i gjennomsnitt, og en 256linje delt på 4 = ca 4-5kb/s hver? Kan du si det litt enklere? Skal vi egentlig bruke ca 80kb (on-line) hver av den 256 linja mi opp? Men hvis vi er fire så får vi bare 40-50 hver? Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 Nå er jeg så godt i gang at jeg spør litt mer... Noen her inne som vet hva f.eks Battlefield 1942 bruker av linje? både opp og ned linje. Hvordan kan jeg finne det ut? kan jeg lese det av et sted? Lenke til kommentar
Egilegil Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Dere kan ikke spille 4+internett. uplink og 1 porten er like, du kan kun bruke den ene. Enten uplink eller port 1 Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Det er viktig at du velger riktig net instillinger i noen spill for å slippe lagg når man deler linje. Du må nesten finne ut commands for å endre på de forskjellige rates'a i de forskjellige spillene. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 What? Hmmm...Jeg tenkte på at vi alle fire skulle spille on-line? Er ikke dette mulig? Vi trenger ikke bruke internett samtidig da....hmm jeg er ikke akkurat guru når det kommer til nettverk skjønner jeg Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 godt poeng hasuwest!! skal prøve å finne ut av det. Men har du noen eksempler fra noen spill du har spilt on.line? Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) Sorry, leste feil . Endret 15. juli 2004 av hasuwest Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 CS for eksempel endrer man net instillinger ved commandsa; cl_cmdrate "" cl_updaterate "" og rate "", men de fleste spill bruker forskjellige commands for å endre på de. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 En bredbånds ruter pleier jo å ha 4 porter + wan. Min har dette!!! ER ALT OK DA???? Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 CS for eksempel endrer man net instillinger ved commandsa; cl_cmdrate "" cl_updaterate "" og rate "", men de fleste spill bruker forskjellige commands for å endre på de. Ok..jeg får spørre noen på battlefield forumet om dem kan hjelpe meg der.... Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 En bredbånds ruter pleier jo å ha 4 porter + wan. Min har dette!!! ER ALT OK DA???? Ja, det var bare jeg som leste feil på posten til Egilegil. Lenke til kommentar
_zk8_ Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Blir nok litt Lagg med BF og BFV, men ikke slik at det blir uspillbart. så spill i vei, halve kosen er jo å game sammen. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønte hva egilegil mente. Hva mente han? Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 En ting dere kan prøve er å velge fks ISDN isteden for DSL, så kan det hende det går bedre hvis det lagger, men husk at alle må ha denne på det samme ellers lagger det unansett. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønte hva egilegil mente. Hva mente han? Han mente at man ikke kunne bruke internett og være alle fire på nett på likt, men hvis du har 4 LAN og 1 WAN port så kan du dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå