Gå til innhold

Har kjøpt HC40E

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt et HC40E som jeg tester ut nå. Det meste virker veldig bra, men jeg er i tvil om litt skurring i fargene i et par situasjoner (er usikker på om dette er en god beskrivelse, men håper dere skjønner hva jeg mener).

Tok bilde av en person som hadde på seg hvit genser med røde striper. La merke til at fargene virket litt urolig på TV'en etterpå. Fargene fløt litt over i hverandre, slik at det virket litt flimrende. Det samme skjedde da jeg filmet en murbyggning. Sony Norge sier man må regne med dette på hjemmekamera, og at man må opp i profesjonellt utstyr for at dette skal bli bra. Er dette tilfelle, eller bør jeg returnere kameraet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må opp i større og bedre kamera for at du skal slippe disse fenomenene. Panasonic sine NVGS120 og NVGS200 (m/3CCD), Sony sitt DCR-HC85 (litt mer merkbart enn Panasonic), evt de større proffmodellene vil klare dette bedre, men skal du ha det perfekt må du som Sony sier enda høyere i pris.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg er litt enig med Sony her. Man må skjønne at det er enn grunn til at noen kamera er fysisk større og koster 3- 5 ganger mer enn disse ”billige” konsumerkameraene.

Har selv et HC-85 og ser begrensingene til det. Men det skulle da bare mangle, jeg betalt tross alt ”bare” 9000,- for det.

Men det er riktig at den bløding av rød som man ofte får på video i denne prisklassen, er det meget lite av på HC 85. Det kan ha med å gjøre at kameraet har en forholdsvis forsiktig fargemeting. Overraskende egentlig at Sony har valgt slike forsiktige farger, den er vanligvis mer konsumentvennlig å dra til på fargene. Det kan faktisk hende det er dette problemet de ønsket å begrense, hvem vet.

Endret av Roncon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...