Gå til innhold

G556E m intel pro/wireless, oppkoblingsproblem

Anbefalte innlegg

Hei..

Eg har problemer med å finne routeren på nettverket mitt med maskina. Eg må nesten ha den ned til wireless routeren for å få kontakt. Har ein stasjonær på rommet mitt, og den bærbare vil ikkje koble seg opp der, medan desktopen ikkje har problmere med det.

Viss eg er connecta og tar med bærbare opp, er eg oppkobla ei stund, for å så dette ut. Den finner routeren på ein måte, men klarer ikkje å finne kva profil den er. På band/frequency får eg out of range.

Nokon med liknande problemer som kan hjelpe meg?

Tusen takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wlan kortet ditt må ikke stå på strømsparing, har du trådløs sender for tv signal må du skru av denne, ikke bruk Windows sine software for wlan kortet last ned Intel sin software (om du har Centrino maskin) , prøv disse tingene du..

Lenke til kommentar

Hei, takker for svar.

Eg fann ut at kobler rett opp på nettet viss eg tek ut powercorden. Slike den går på batteri litt, etter det er det berre å plugge inn igjen og alt ser ut til å fungere. Kva kan dette skyldast?

Mvh

Aeq

Lenke til kommentar

Om du bruker strømprofilen "hjemme/kontorpult" og går inn i egenskaper på wlan kortet ditt og skrur av strømsparing vil du nok bli kvitt problemet ditt 100%. >Det som skjer er at når kortet får kontakt med routeren så kobler den seg ut for å spare strøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...