Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Mobyson billigst på kontantkort!

Anbefalte innlegg

Jeg satt og skjekket litt rundt om kring om hvilket kontantkort som er billigst. Og jeg fant ut at det er Mobyson. Jeg skjønner ikke helt hvordan det lar seg gjøre når de leier nett av netcom. Hva er det som gjør at Netcom tillater så lave priser fra Mobyson, når de leier nettet deres?

Kontant prisen hos Mobyson:

SMS: 44 øre

Ringepris: 88 øre uansett hvor du ringer

0,0008 kroner/kb ved bruk av GPRS.

Dette er utrolig billig synes jeg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg satt og skjekket litt rundt om kring om hvilket kontantkort som er billigst. Og jeg fant ut at det er Mobyson. Jeg skjønner ikke helt hvordan det lar seg gjøre når de leier nett av netcom. Hva er det som gjør at Netcom tillater så lave priser fra Mobyson, når de leier nettet deres?

Kontant prisen hos Mobyson:

SMS: 44 øre

Ringepris: 88 øre uansett hvor du ringer

0,0008 kroner/kb ved bruk av GPRS.

Dette er utrolig billig synes jeg!

Dette har forresten vært diskutert frem og tilbake et utall ganger i andre tråder...

Men grunnen til at de kan selge det så billig er fordi NetCom selger kapasitet i sitt nett, til en pris som er lavere enn det Mobyson tar pr. minutt.

Lenke til kommentar
Ja, beklager.. Petimeter!

Hvis vi skal være enda mer petimeter kunne vi sagt at Mobyson og prisene deres (og andre ting) har blitt diskutert opp og ned og i mente på dette forumet, men jeg skal la være. :whistle:

Grunnen til at de kan levere tjenester over Netcoms nett billigere enn Netcom selv må jo simpelthen skyldes at Mobyson beregner atskillig mindre profitt per ringeminutt og SMS enn den store og tunge organisasjonen til Netcom gjør...i tillegg til at sistnevnte også sponser telefoner, som koster flesk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...